»

PG linkovi

Vrijeme/prognoze (forum)

Vrijeme/prognoze

Logo
Sada je: pon 19 tra, 2021 1:33.

Time zone: Europe/Zagreb [LJV]




Započni novu temu Odgovori  [ 8 post(ov)a ] 
Autor/ica Poruka
 Naslov: Poboljšanje bodovanja u PG natjecanju
PostPostano: uto 08 ruj, 2020 15:25 
Offline     DHV 1-2

Član od: čet 30 lip, 2011 10:14
Postovi: 13 [ Pogledaj ]
Dao Palac gore: : 3 / Palac dolje: : 1
Dobio Palac gore: : 57 / Palac dolje: : 0
Kao prvo čestitam organizatoru na super organizaciji Državnog prvenstva u paraglidingu 2020. Imali smo dvije super trke koje nije lako ostvariti u ovo doba godine. Ne želim promijeniti rezultate (pogotovo zbog Čeha i Poljaka koji su na prePWCu). Svjestan sam da skorer odradi 80% posla u skupljanju trackova, te da je svakom dozvolio da pošalje track s drugog uređaja, tako i meni te sam mu na tome zahvalan.
Pišem ovu analizu da bi ubuduće donosili bolje odluke. Ovo je moja analiza bodovanja Državnog prvenstva u paraglidingu 2020.

Svoje zaključke i razmatranja donosim na temelju “Centralized Cross-Country Competition Scoring for Hang-Gliding andparagliding“ 2014 - https://www.fai.org/sites/default/files ... coring.pdf

i korištenjem programa za bodovanje “FS 2020 R1.10” - http://fs.fai.org/

Na proučavanje bodovanja me potaknuo čudno bodovanje druge utrke na državnom prvenstvu 2020 gdje je prvi natjecatelj dobio 1000 bodova iako nitko nije završio utrku.

Prva od važnijih stvari koje su jako bitni je da se definiraju parametri prije nego počne prva trka.

1. Parametri moraju biti definirani na početku prve utrke i javno objavljeni (2.2.1. Scoring process, str 6), parametri su isti za sve taskove unutar jednog natjecanja - ovo se mora definirati unaprijed jer o tim parametrima ovisi i bodovanje natjecatelja i njihova promjena može dovesti do promijene konačnog rezultata

2. Nominal Distance - jedan od parametara je “Nominal distance”, na državnom prvenstvu ona je bila zadana 25 km.
Nominal distance se treba odrediti koliko se očekuju da će trke u prosijeku biti dugačke (5.2. Nominal distance, str 11)
Zbog premale određene “Nominal distance” sve trke će biti vrednovane kao jako dobre i neće se moći razlikovati dobre od loših utrka.
“In order for GAP to be able to distinguish between good and not-so-good tasks, and devalue
the latter, it is important to set nominal distance high enough” (5.2. Nominal distance, str 11)
Ovo je glavni razlog zašto je došlo do toga da je prvi u obje trke na državnom imao 1000 bodova. Kada se za nominal distance stavi 37 km što je bio prosjek održanih utrka prvi ne dobiva 1000 bodova. Ovaj faktor osigurava da za vrijeme natjecanje ne mogu jednako biti bodovane utrke od 60 km i od 35 km. Znam da je organizatoru teško predvidjeti kolika će biti duljina održanih utrka ali sigurno na državnom prvenstvu neće biti 25 km kao što je stavljeno.

2. veliki broj bodova na drugoj utrci - to je uglavnom izazvalo puno polemike na natjecanju jer nitko nije završio utrku a puno pilota je sletjelo između 24 i 28 km u utrci od 42 km. Većina nas je smatrala da utrka nije baš kvalitetna jer su svi iscurlili na sličnom mjestu i nije odvoženo 3/4 utrke. GAP formula kvalitetu uspješnosti trke računa preko zbroja odletjelih kilometara trke svih natjecatelja. Tj. skoro 95% pilota u drugoj trci je odletjelo preko 24 km dok je u prvoj trci manje od 50% pilota odletjelo task (35 km) dok imamo i dosta pilota koji nisu odletjeli niti minimal distance. Zbog toga formula prepoznaje drugu trku kao kvalitetniju od prve (9.2. Distance Validity, str 23).
U GAP formuli upozoravaju na ovu mogućnost i govore da to ne bi trebalo utjecati jako na rezultat jer kao u našem slučaju u T2 svi imaju puno bodova ali ne postoje velike razlike u bodovima između natjecatelja, tj. svi su dobili puno. Naime na državnom razlika između prvog i zadnjeg je po mojem proračunu s “nominla distance 37” u T1 800 bodova a u T2 522 boda.

3. FTV (Fixed Total Validity) - (15 FTV, str 42) - ovo je parametar koji je po meni donio najveću promjenu u konačnom rezultatu i po GAP formuli nije dobro napravljen.
Objašnjenje FTV - to je ono smanjivanje “križanje” bodova u krajnjem rezultatu. Što više odvozimo tekmi na natjecanju time dobijemo pouzdanije rezultate tj. smanjujemo mogućnost da je netko slučajno nešto zeznuo ili slučajno nešto pogodio. Kada se vozi 4 ili više tekmi onda se prije odbacivala jedna loša tekma svakom natjecatelju zato jer se dopuštalo da je natjecatelj jednu tekmu slučajno iscurio ili zeznu zbog čiste nesreće a ne zbog nekvalitete pilota. Ovo je ista stvar ali se ne odbacuje jedna cijela tekma već određeni postotak od svih pilotovih najlošijih tekmi. Npr. jedan pilot je odvozio 4 dobre i jednu lošu tekmu, odbacite će mu se najveći postotak od te jedne najlošije tekme. U drugom slučaju drugi pilot odvozi 3 dobre i 2 tako tako tekme, odbacit će mu se od te dvije loše tekme podjednaki postotak bodova. Oduzimanje bodove se radi tako da pilotu bude najpovoljnije. Formula je na (15 FTV, str 42)

Problem na Državnom prvenstvu je da smo mi odvozili samo dvije tekme i zbog toga ne možemo ništa odbacivati jer ionako imamo premalo tekmi da bi izbjegli slučajnost dobro ili loše odvožene trke.

“ZA NATJECANJA S 3 ILI MANJE TRKE SE NE KORISTI FTV, VEĆ SAMO ZA NATJECANJA S 4 ILI VIŠE TRKE”
“For competitions with 3 or fewer planned tasks, the overall score of a pilot is calculated by
adding up all his task scores. For competitions with 4 or more planned tasks, the overall
score of a pilot is calculated by using the FTV algorithm described in section 15" (14.1. Overall competition ranking, str 41)


4. Exit/Enter - kada zadavati Exit a kada Enter start utrke
“Note that for start cylinders (SSS), “enter” only makes sense if the following turnpoint
cylinder lies within the SSS cylinder. Likewise, an “exit” only makes sense if the first
turnpoint lies outside of the SSS cylinder” (6.2.1 Definition of a turnpoint cylinder, str. 14)


5. Leading points - Korisna stvar za znati - najviše leading pointsa se dobije u prvoj trećini utrke
“Paragliding uses a slightly modified formula for the leading coefficient, where the pilot’s
remaining distance to ESS is squared. This results more leading points for pilots who fly out
front early in the task, compared to the original formula.” (11.3.1. Leading coefficient, str 33)

Napominjem da se GAP formula mora koristiti za FAI1 tekme dok za FAI2 se ne mora, tj. može se bodovati kako organizator želi (1.1. Scope, str 5)

Nadam se da će ovaj tekst potaknuti raspravu i da ubuduće svi bolje znamo kako bodovati utrke.

Linkovi na rezultate Državnog prvenstav 2020
Task 1 https://airtribune.com/cro-xc-2020/resu ... ay/overall
Task 2 https://airtribune.com/cro-xc-2020/resu ... ay/overall
Overall https://airtribune.com/cro-xc-2020/resu ... mp/overall

U nastavku slijedi moj izračun bodova za državno 2020.
Gdje se računa po formuli "Official CIVIL GAP (PG)", nema FTV i postavljeno je za Nominal Distance - 37 km, što je srednja vrijednost obje trke. Naravno da je lako biti general poslije bitke kada znam kako su trke bile dugačke.

Pozdrav, Goma


T1 Gomercic http://intranet.vef.hr/3datlas/tmp/T1Gomercic.html
T2 Gomercic http://intranet.vef.hr/3datlas/tmp/T2Gomercic.html
Overall Gomercic http://intranet.vef.hr/3datlas/tmp/overallGomercic.html



11 Palac gore: : _Kex_, badel, grgagraf, Laminar, miha, Pikutić, profa, The Ozone Scraper, toni, Veliki, Šokre    
Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: Poboljšanje bodovanja u PG natjecanju
PostPostano: uto 08 ruj, 2020 20:38 
Offline     DHV 2
Avatar

Član od: uto 25 kol, 2009 17:40
Postovi: 238 [ Pogledaj ]
Lokacija: V.Gorica
Dao Palac gore: : 435 / Palac dolje: : 2
Dobio Palac gore: : 545 / Palac dolje: : 2
Pozdrav svima,

malo je i mene zainteresirala ova situacija pa sam proučio GAP formulu. Formula odrađuje svoje ali prema zadanim parametrima tako da je Goma to super opisao. Za većinu pilota (tj. gdje je razlika veća) nema bitnih promjena ali za one koji su blizu može itekako dati drugačiji rezultat.
Za primjer sam skinuo trackove 2 pilota blizu po bodovima i u Ayvriju možete pustiti njihove letove. Dečki nemojte se ljutiti kaj sam baš vas uzeo za primjer ali sam to napravio jer ste bodovno blizu i mjenjao bi se rezultat.


T1: https://ayvri.com/scene/dk3zz6d65x/ckeu ... 68jtosrxpb

T2: https://ayvri.com/scene/dk3zz6d65x/ckeu ... 68hra6r2dx

Poanta:
U T1 pilot 1 (DP) je završio (cilj) 12 minuta prije, vodio je gotovo cijelu trku (u odnosu na pilota 2 (MT)) i za to ima 32 leading bodova više i 59 time bodova više.
U T2 pilot 1 je odletio 3.3 km manje, vodio je cijelo vrijeme a pilot 2 je dobio 95 distance bodova više 16 leading bodova više (time bodova nema) za nešto više minuta letenja.

Nakon korekcije pilot 2 (ukupno 4.) je za 44 boda bolji od pilota 1 Ukupno (7.).

Moj je zaključak da je nešto krivo postavljeno jer ispada da je T2 gdje smo peglali greben jača tekma od T1 gdje je 15 pilota u cilju na duljoj trci po flatlandu.

lp

b.

_________________
http://www.dolet.hr



2 Palac gore: : _Kex_, Laminar    
Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: Poboljšanje bodovanja u PG natjecanju
PostPostano: uto 08 ruj, 2020 22:27 
Offline     DHV 2-3
Avatar

Član od: pet 28 kol, 2009 10:03
Postovi: 1042 [ Pogledaj ]
Lokacija: Radoboj - Krapina - KZŽ
Dao Palac gore: : 738 / Palac dolje: : 2
Dobio Palac gore: : 955 / Palac dolje: : 13
No, hvala bogu da ste se primili čitanja GAP formule i eksperimentiranja s parametrima, na natjecanju nije moj posao da objašnjavam svakom natjecatelju kako GAP formula radi, sve je na CIVL stranicama javno objavljeno, nije niti moje da zadajem parametre to bi trebala raditi natjecateljska komisija ili organizator.

Ako nekome nešto ne paše ima protest period za ispravke tj. donošenje back up traka ili žalbe koje podnosi na način propisan Pravilnikom kojeg bi bilo isto korisno pročitati.

Nakon isteka protest perioda niti se zaprimaju back up trake niti žalbe, u slučaju ovog DP to je bilo od 8:00 do 9:00 sati i nakon isteka protest perioda rezultati postaju službeni za prethodni dan.

LP & :beer:
Profa

PS
Trake snimane s FLY ME aplikacijom su dosta nepouzdane ako niste dobro podesili parametre snimanja preporučam da koristite XCtrack kojeg preporučuje i FAI, a najtočnije je da imate pravi noviji instrument tipa Naviter ili Flymaster ili Brauninger ili bilo koji drugi sa FAI liste prihvatljivih instrumenata.

Najnoviji Sporting Code S7 F - XC Scoring nalazi se na ovom linku https://www.fai.org/sites/default/files/civl/documents/sporting_code_s7_f_-_xc_scoring_2020.pdf

_________________
STOP DREAMING, START FLYING


Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: Poboljšanje bodovanja u PG natjecanju
PostPostano: sri 09 ruj, 2020 18:15 
Offline     DHV 1-2
Avatar

Član od: čet 15 kol, 2013 19:37
Postovi: 66 [ Pogledaj ]
Lokacija: Rijeka
Dao Palac gore: : 357 / Palac dolje: : 1
Dobio Palac gore: : 245 / Palac dolje: : 1
profa je napisao/la:
PS
Trake snimane s FLY ME aplikacijom su dosta nepouzdane ako niste dobro podesili parametre snimanja preporučam da koristite XCtrack kojeg preporučuje i FAI, a najtočnije je da imate pravi noviji instrument tipa Naviter ili Flymaster ili Brauninger ili bilo koji drugi sa FAI liste prihvatljivih instrumenata.

Možda se ne odnosi direktno na bodovanje ali se ne slažem sa tom tvrdnjom, svaki iole bolji telefon ima GPS novije generacije znači točniji nego mnogi drugi letački instrumenti. Razlog tome je neusporedivo veće ulaganje u razvoj mobitela.
Svaki FlyMe kojem se podesi zapis svakih 2s imati će iste ako ne i bolje rezultate što se tiče točnosti zapisa lokacije. Mislim da je bitnije ograničiti maksimalno vrijeme između dva zapisa na max 5s, to postoji negdje u FAI pravilniku ili je postojalo pa je u novijim verzijama izbačeno.
Postoji problem zato što instrumente u većini slučajeva montiramo na cockpit a mobitele obično stavljamo u džep ili na neko mjesto gdje je lošiji prijem GPS signala ili nam se uz FlyMe vrti još 5-10 aplikacija na telefonu pa telefon blokira.
Već duže vrijeme testiram i letim sa dva instrumenta i telefonom, u većini slučajeva podaci se slažu najinteresantnije je što najveća odstupanja radi Oudie 5.
Evo jednog primjera na Oudie 5 koji bi na nekoj tekmi mogao biti vrlo upitan http://xcglobe.com/flights#show-flight/2364532/ 14:32 greška između dva zapisa (2s) je bila skoro 1km. Btw druga dva zapisa sa FlyMastera i telefona nisu pokazala ovakvo odstupanje.
Ne želim blatiti brandove ali mislim da je podešavanje aplikacije ili uređaja bitnije nego posjedovati brendirani instrument koji baš i nije svima dostupan.
Svako neka koristi ono što mu najviše odgovara ali da podešavanje instrumenta bude propisano.
Lp Maslina



1 Palac gore: : pelin    
Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: Poboljšanje bodovanja u PG natjecanju
PostPostano: čet 10 ruj, 2020 9:01 
Offline     DHV 2-3
Avatar

Član od: uto 01 ruj, 2009 9:34
Postovi: 539 [ Pogledaj ]
Dao Palac gore: : 637 / Palac dolje: : 2
Dobio Palac gore: : 392 / Palac dolje: : 3
Bravo Goma za temu!

Koja je formula i postavke tekme uvelike mogu utjecati na taktiku letenja pojedinca i ekipe. SF film za nas, ali sasvim normalna stvar vani.


Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: Poboljšanje bodovanja u PG natjecanju
PostPostano: čet 10 ruj, 2020 11:07 
Offline     DHV 2-3
Avatar

Član od: pet 28 kol, 2009 10:03
Postovi: 1042 [ Pogledaj ]
Lokacija: Radoboj - Krapina - KZŽ
Dao Palac gore: : 738 / Palac dolje: : 2
Dobio Palac gore: : 955 / Palac dolje: : 13
Kao što rekoh FLyMe ili bilo koji drugi uređaj "AKO" nije dobro podešen je je nepouzdan, što zači da bi dobili za natjecanje što točnije podatke treba biti podešen da lupa točku svake sekunde, da vam se ne desi da vam uređaj signalizira ulazak u cilindar ali ne registrira točku unatar cilindra.

Situacija:
Uređaj podešen da lupa točku svake 3 sekunde radi štednje menorije (stariji uređaji)
-Natjecatelj ulazi u cilindar,
-Uređaj registrira ulazak u cilidar i natjecatelj se odmah se okrće na drugu točku unutar 2 sek.
-Uređaj nije lupio točku u cilindru već izvan njega i FS to registrira kao NOT CROSSING

Dakle i sam natjecatelj da izbjegne gore opisanu situaciju bi trebao uči u cilindar i u njemu se zadržati bar 3-5 sekundi da bude 100% siguran da će uređaj (telefon ili instrument) lupit točku unutar cilindra.

Dosta naših natjecatelja ostave postavke FlyMe na tvorničkim postavkama gdje podešeno da registrira točku svake 4 sek.

_________________
STOP DREAMING, START FLYING



1 Palac gore: : hrvoje.vt    
Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: Poboljšanje bodovanja u PG natjecanju
PostPostano: čet 10 ruj, 2020 11:43 
Offline     DHV 1-2

Član od: čet 30 lip, 2011 10:14
Postovi: 13 [ Pogledaj ]
Dao Palac gore: : 3 / Palac dolje: : 1
Dobio Palac gore: : 57 / Palac dolje: : 0
Slažem se s Maslinom da većina današnjih mobitela imaju GPS s boljim karakteristikama od letačkih instrumenata.

Mislim da problem dolazi jer letimo po jednom instrumentu a track šaljemo s drugog instrumenta. Barem tako ja.
Ja letim po XCtracku na jednom uređaju (koji nema GSM karticu) i okrećem točke po njemu. U jakni mi je moj mobitel gdje mi je upaljen FlyMe koji ima internet i tamo sam vidljiv na "live tracku" i s njega mi je lakše uplodati na OLC.
Postoji razlika u lokaciji između svakog uređaja svejedno koji je stvarno točniji.

U svakom slučaju treba slati track s uređaja koji ti je rekao da si odradio točku jer kad odradiš točku onda on i snimi tu točku (iako za FlyMe nisam siguran da tako radi. XCtrack tako radi).

GAP formula računa po svakoj sekundi leta a između jedne sekunde linearno interpolira udaljenosti. Stavljanje postavke više od jedne sekunde u natjecanju nije dobro jer letač ako leti 50 km/h (pod speedom i uz malo vjetra) u jednoj sekundi prijeđe 14 metara, što nije zanemarivo ni kod startanja niti kod ulaska u cilj niti kod odrađivanja točke.



3 Palac gore: : hrvoje.vt, Maslina, profa    
Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: Poboljšanje bodovanja u PG natjecanju
PostPostano: čet 10 ruj, 2020 12:27 
Offline     DHV 2-3
Avatar

Član od: pet 28 kol, 2009 10:03
Postovi: 1042 [ Pogledaj ]
Lokacija: Radoboj - Krapina - KZŽ
Dao Palac gore: : 738 / Palac dolje: : 2
Dobio Palac gore: : 955 / Palac dolje: : 13
tomgom je napisao/la:
Mislim da problem dolazi jer letimo po jednom instrumentu a track šaljemo s drugog instrumenta. Barem tako ja.
Ja letim po XCtracku na jednom uređaju (koji nema GSM karticu) i okrećem točke po njemu. U jakni mi je moj mobitel gdje mi je upaljen FlyMe koji ima internet i tamo sam vidljiv na "live tracku" i s njega mi je lakše uplodati na OLC.
Postoji razlika u lokaciji između svakog uređaja svejedno koji je stvarno točniji.

U svakom slučaju treba slati track s uređaja koji ti je rekao da si odradio točku jer kad odradiš točku onda on i snimi tu točku (iako za FlyMe nisam siguran da tako radi. XCtrack tako radi).

GAP formula računa po svakoj sekundi leta a između jedne sekunde linearno interpolira udaljenosti. Stavljanje postavke više od jedne sekunde u natjecanju nije dobro jer letač ako leti 50 km/h (pod speedom i uz malo vjetra) u jednoj sekundi prijeđe 14 metara, što nije zanemarivo ni kod startanja niti kod ulaska u cilj niti kod odrađivanja točke.

Točno si to opisao i upravo to se i događa i nisi ti jedini koji tako šalje traku na obradu bar u slučaju kako je bilo sada na DP radi COVID-19 situacije. Na natjecanjima dakle trake na obradu šaljite s uređaja koji vam je signalizirao prolazak kroz cilindar i nebi trebalo biti problema.

_________________
STOP DREAMING, START FLYING


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu Odgovori  [ 8 post(ov)a ] 



Time zone: Europe/Zagreb [LJV]


Online

Trenutno korisnika/ca: / i 1 gost.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
HR (CRO) by Ančica Sečan
Page generated in 0.138579845428 sec.