Pozdrav,
za informaciju svima kako su u nedjelju 2 člana PJK Zagreb imala nezgodu za vrijeme letenja u okolici Japetica. Necu spominjati imena pilota, jer to nije bitno. Bitno je da treba biti svjestan da se nezgode dešavaju, da treba biti oprezan i da piloti trebaju biti svjesni da su se dogodile nezgode kako bi bili oprezniji. Stiglo je proljece.
1. nezgoda - ušumljavanje bez ozljeda Pilot je novije generacije, s dozvolom, puno leti. Nedavno je promjenio krilo i presao na high EN B klasu. Za vrijeme leta po grebenu na Pljesevici, negdje na pola puta između starta na vrhu i starta na zavoju (let u smjeru zavoja), primjereno udaljen od samog grebena, potpuno neocekivano, na nekih do 100 m visine (mozda i manje) dozivljava 2/3 zaklapanje krila. Krilo krece u rotaciju i nakon toga i druga strana dozivljava jaki kolaps, stvari se kompliciraju i pilot u nekotroliranoj rotaciji zavrsava u krosnjama. Krosnje u potpunosti amortiziraju rotaciju i pilot bez ikakve ozljede propada na tlo. Zaklapanje je bilo veliko, neocekivano. Pilot je imao izuzetno malo vremena za reakciju, nedovoljno za pilota profila EN B klase. U djelicu sekunde stvari su se zakomplicirale i bez puno visine nije bilo sanse da se krilo dovede u normalno letivo stanje. Rezerva se nije ni pokusala baciti.
Zakljucak - mene osobno je neugodno iznenadila silina kojom je EN B krilo reagiralo. To je primjerenije za C i D kategoriju krila. Pretpostavljam kako je zrak tamo bio dosta los (jaki nispon?) i da je pojacao silovitu reakciju krila. Moje misljenje je da je samo vrlo iskusan i brz pilot mogao bolje odreagirati, sto nije za ocekivati od EN B pilota.
2. nezgoda - slomljena ruka i puknut kralježak Pilot je novije generacije, s dozvolom, profil vikend pilota. Nedavno je promjenio krilo, leti novi EN B. Premda pilotu u zraku nije ugodno zbog proljetnih uvjeta u zraku, forsira letenje i odlucuje se za prelet prema Pljesi. Svi se prebacuju na Pljesu, pa hocu i ja. Ide u prelet s nedovoljno visine. Zbog nedovoljno visine i cinjenice da pilot putem nije nasao dizanje kojem se nadao, prisiljen je sletiti na malu livadu, pod kutem, u blizini kuca i zica. Nemirni uvjeti na slijetanju i realan strah da se ne odleti u zice navode pilota na jace pumpanje krila kako bi ranije sletio. Na maloj visini pilot dozivljava jednostransko zaklapanje i udara u tlo. U pomoc pilotu priskacu ljudi iz okolne kuce. Zovu hitnu i pilot je odvezen u Draskovicevu. Cekamo vijeti od danas i nadamo se da ce biti dobro.
Zakljucak - forsiranje vlastitih granica je dovelo do nezgode. Pilot je osjecao da bi najradije otisao na slijetanje, ali povucen iskustvima drugih zeli bolje odletiti, radi pogreske u procjeni kod preleta i finalno nije dovoljno iskusan sletiti u teskim uvjetima, pa vjerojatno radi novu pogresku prejakim pumpanjem krila. (Ovo je misljenje samog pilota koje prenosim.)
----
Molio bih sve letace da prijavljuju ovakve nezgode. Svrha istih je da svi zajedno sigurnije letimo. Jer nezgode se desavaju. Takav je sport kojim se bavimo. Svatko od nas pogrijesi. To je prirodno i normalno. Nekad netko ima vise, a netko manje srece u toj priči. Ali pustite glas o tome, kako bi i drugi bili oprezniji.
Lp, Ratko
24 : _Kex_, ada, Boro, gburazer, grgos, hrvoje.vt, hrvoje87, isantek, jandaneli, kbelcar, kokaxo, ksmokvina, Laminar, Mari(j)o, miha, mjauuu, Morelli, pelin, profa, ROC, toni, vedran_zgela, zlatko2508, zupanich
|
|
|