Hrvatski paragliding forum
http://www.hpgf.org/

Povratak velike ptice
http://www.hpgf.org/viewtopic.php?f=22&t=6819
Stranica: 1/6.

Autor/ica:  Poli [ ned 09 lis, 2016 19:39 ]
Naslov:  Povratak velike ptice

Kao što naslov kaže ovdje se radi o povratku velike ptice u svoje matično jato tj. meni nazad.Sa ovom letjelicom sam započeo svoju letačku karijeru prije nekoliko godina.
Sa njom sam letio oko 2 god, te sam je ni sam više neznam zašto zamjenio za jednosjed skojim sam letio evo sve do neki dan kada sam ga opet zamjenio za moju prvu letjelicu, koju sam naravno po preuzimanju u svoje ruke odma rastavio ahahaha. E sad da nebi rekli da sam ovisan o šerafanju samo da se opravdam. Nakon višegodišnjeg iskustva u letenju paratrajkovima razno raznim od kupovnih , tj. tvorničkih pa do onih iz garaže došao sam do nekih iskustava koja sam odlučio primjeniti na ovoj ptičici. Ovaj trajk je napravljen na bazi Zmajarskog trajka sa jednom nosivom gredom od četverokutne cijevi, te zaštitnim kavezom za pilota i putnika, i zadnjim ovjesom na principu sajli. Kao takav i nije bio loš pošto je odrađen po svim standardima struke, i sa svim zaštitnim sistemima od kaveza do dva rez. padobrana sa različitim duljinama gurtni da se nebi zapetljali u slučaju da se mora bacati i drugi uslijed neotvaranja prvog. Uglavnom poučen dosadašnjim iskustvom u letenju ovog tipa letjelica odlučio sam se na neke preinake u cilju poboljšanja sigurnosti u rukovanju prilikom polijetanja i slijetanja, pošto su to uglavnom najkritičniji trenutci svakog leta, te sam si zadao smjernice razvoja a to su.

1 Smanjenje poletne težine letjelice
2 Maksimalno snižavanje točke težišta letjelice
3 Maksimalna zaštita pilota i kopilota

E u tom trenutku sam se odlučio na rezanje hahaha. Pošto je letjelica bez goriva bila teška
ravno 150 kg, prvo sam izvadio kontenjer sa rez. padobranima koji je bio težak ravno 16 kg, što je previše, tako da sam odlučio da če jedan padobran koji je dostatan biti prebačen u torbu za pakiranje
padobrana koja je puno lakša od kontenjera i zauzima puno manje mjesta. Izrezana je i zavarena nova rešetkasta donja konstrukcija te pošto je zavarena na mjesto skinuta je stara kvadratna cijev i bočne upornice.
Tako sam izgubio ravno 20 kg težine što je odlično a nisam izgubio nimalo na samoj čvrstoči, i
pasivnoj sigurnosti pilota.Tako da sam uz svesrdnu pomoć mog prijatelja Daćka nadaleko poznatog i priznatog zavarivača specijalnih zavarivanja za jedno popodne ugrubo završio veći dio prepravke tj. jučer od podne pa ravno do ponoči, i jedina šteta koju sam uspio počiniti za to vrijeme je da sam se uspio ali onako punim opizditi gumenim čekićem ogromnim od ja mislim dva kila po kažiprstu.E to me nemojte ni pitati kakosam uspio hahaha, uglavnom kako mi se čini spasio sam nokat.
I druga tj treča stvar spustio sam težište maksimalno nisko i tako minimizirao mogučnost od bočnog prevrtanja pri polijetanju ili slijetanju uslijed naglog udara bočnog vjetra u krilo velike kvadrature koje kao od šale prevrne trajk sa pilotom zajedno, ni to me nepitajte kako znam jer ZNAM.

Znači za sada su svi postavljeni ciljevi ispumjeni, još je samo ostalo da iduči tj. zavarimo Al. tank za gorivo po mjeri za ispod sjedišta kopilota te zaštitu samog tanka odozdo i al. ploče za ispod sjedišta, i za kraj priključak na skidanje za kuku za vuču i farbanje, i narvno kontrola rada motora i par probnih letova.

Evo i par slikica iako baš i nismo imali vremena za slikanje.

Ovako je to bilo na početku
slika

Stvarna visina u odnosu na zemlju sa pivskim trbuščićem
slika

Kad je ponovo meni došla u ruke.
slika

Očerupana do kostiju.
slika

Početak radova.
slika

Daćak u svom elementu oko 23.00
slika

Dosta je bilo za večeras ovo mjstor sjedi na velikoj Al lopati za snjeg pod Trticom, a tek je
ravno ponoć
slika

Eto toliko za danas u utorak radimo dalje. LP Mladen

Autor/ica:  Poli [ sub 15 lis, 2016 21:24 ]
Naslov:  Re: Povratak velike ptice

Malo kasnima ali šta je tu je. Radilo se i u utorak a bome i u četvrtak, tako da sam danas izgurao sve do šmirglanja i lakiranja a to ide iduči tjedan.

slika
slika
slika

Eto slike bi trebale govoriti više od rijeći.

LP Mladen

Autor/ica:  dr zdravko [ pon 17 lis, 2016 15:51 ]
Naslov:  Re: Povratak velike ptice

šteta kaj nisi bliže rado bi ti pomogel izrada paratrajka mi je zanimljiva kak i letenje z njim !!!

Autor/ica:  Poli [ pon 17 lis, 2016 16:47 ]
Naslov:  Re: Povratak velike ptice

E da znaš da bi ti ovaj zadni posao vrlo rado prepustio, farbanje. Uhh to me strašno mrzi , toliko da ga mislim četkom farbati. Neda mi se zaj sa špricom, a još kad se sjetim pranja na kraju muka mi je.
Sve sam bliže četki i običnoj nitro farbi.

Autor/ica:  dr zdravko [ pon 17 lis, 2016 17:59 ]
Naslov:  Re: Povratak velike ptice

za ovak ne baš velike površine praktični su i dosta jeftini talijanski sprejevi z njima se da dosta pofarbati a ne moraš prati špricu, a bilo bi bole da si delal z inox cevima ne bi trebalo tolko farbati ja sam kombiniral osnova od crnih cjevi a kavez i rama inox !!!

Autor/ica:  Poli [ pon 17 lis, 2016 20:41 ]
Naslov:  Re: Povratak velike ptice

Ovo ti je moj stari tj moj prvi trajk tako da nisam imao izbora oko izbora cijevi, tj. koristio sam tankostjene kao što je konstruktor napravio i u originalu. Osnovni mi je motiv bio kad sam počeo preradu
da skinem jedno 20 kg što sam i uspio te da što više spustim tošku težišta, što sam isto uspio za jedno 20 cm što je više nego odlično. Moj iduči trajk koji se spremam raditi biće u potpunosti od Aluminija sa jednom prelijepom Hondicom 4 takta 50 ks 2 cilindra na V vodom hlađena sa jako malo okretaja za motor od motocikla. Sve je skoro spremno od motora do radova ostaju još samo Al cijevi i malo vremena.
To planiram za iduće lijeto ako Bog da.
A što se tiće boje nešto mi sad pade napamet ona strukturna crna mat za plastične branike od vozila, pa ju onako skroz na usko sa malim tlakom od 2-3 bara prešpricati . Imam niskotlačnu špricu od 2,5 bara.

LP Mladen

Autor/ica:  jrabic [ uto 18 lis, 2016 9:54 ]
Naslov:  Re: Povratak velike ptice

Za farbat kromirane cijevi ili aluminijaste treba stavit prije temeljnu boju jer se inaće poslije ljušti:-((. Lp

Autor/ica:  Poli [ uto 18 lis, 2016 22:02 ]
Naslov:  Re: Povratak velike ptice

Da i temeljna ona zelena za obojene materijale je dosta skupa, a i nije mi se baš nešto pokazala. Koristio sam je par puta prije na vanbrodskim motorima i nisam nešto baš bio zadovoljan.

Nego da nastavim dalje gdje sam zadnji put stao. Taman sam se vratio sa farbanja, uglavnom na čiste cijevi pošprican kvalitetan prajmer, i onda sam sve to pošmirglao sa 180-tkom na spužvi na suho i prebrisao nitrom. E ovo zadnje neznam stvarno zašto radim ali stalno radim, iako sam ponio anti-silikonsko čistilo sa sobom (bilo je u gepektu) ja počistio nitrom , tako da mi je na par mjesta malo naborao boju. Ah je ga jeb.š budalu. Koristio sam crnu mat boju za Plastične branike vozila akrilne baze i špricao sam je na svega 2 bara sa uskim snopom tako da rasipam okolo što manje. Unatoč štedljivosti otišla je skoro kila, a aksnije sam se sjetio da trebam još Al limove za siceve pošpricati, tako da sam uzeo za to 1 kanticu Nitro crnog mata i sad mi je žao što sve nisam sa njime pošpricao. Puno mi je ljepši za raditi , i podosta mi ga je ostalo tako da možda još dvije ruke nabacim s njim u četvrtak, i kao što se može vidjeti u pozadini obruč zaštitnog koša propelera ostaje Japan crvena. Fina kombinacija sa crnom da ju malo razbije , a ikao dodatni podsjetnik upozorenja na propeler, iako se svi i od same buke sklanjaju podalje od njega hahaha.
LP Mladen

slika
Ps ovaj vertikalni komadič cijev na samom nosu zaštitnog okvira pilota sam zavario da imam u što uštekati rudu za kuku za vuću.. Uštekam rudu i osiguram sa dva štifta ili šerafa i pići.

slika

Autor/ica:  jrabic [ uto 18 lis, 2016 22:56 ]
Naslov:  Re: Povratak velike ptice

(Da i temeljna ona zelena za obojene materijale je dosta skupa, a i nije mi se baš nešto pokazala. Koristio sam je par puta prije na vanbrodskim motorima i nisam nešto baš bio zadovoljan.)

Treba stavit samo maglu. Provjereno:-)).
Ne prolazi se sa nitrom več antisilikonskom tekučinom (ni ona nije jeftina) ili sintetičkim razredjivacem. Nitro je jak i nagriza boju,temeljnu, i sve ostalo. Lp

Autor/ica:  Poli [ sri 19 lis, 2016 5:27 ]
Naslov:  Re: Povratak velike ptice

Treba stavit samo maglu. Provjereno:-)).
Ne prolazi se sa nitrom več antisilikonskom tekučinom (ni ona nije jeftina) ili sintetičkim razredjivacem. Nitro je jak i nagriza boju,temeljnu, i sve ostalo. Lp


Ha je ga a ja ko Maxim po diviziji pa uvijek idem onom više je bolje pa taj prajmer onak ko filer našpricam hahaha, a imao sam ja u autui anti silikonske tek. ali ni tu ja baš nevjerujem što se nepuši iz nje kao iz solne kiseline hahaha.

Ma ionako sam se jutros sjetio par popravaka pa to ide opet u četvrtak.

Svakako hvala na savjetu.

LP Mladen

Autor/ica:  jrabic [ sri 19 lis, 2016 9:37 ]
Naslov:  Re: Povratak velike ptice

sretno:-)). Lp

Autor/ica:  Poli [ sri 19 lis, 2016 17:47 ]
Naslov:  Re: Povratak velike ptice

Hvala

Nego šta sad da to malo pošmirglam sve, a posebno naborano, pa po tome šprickit 2k, pa opet sve dvije ruke nitro laka. Nadam se da neće dizati Akrilnu farbu ispod.

LP

Autor/ica:  jrabic [ čet 20 lis, 2016 9:08 ]
Naslov:  Re: Povratak velike ptice

tamo gdje je naborano odnosno je diglo obrusi prvo sa 220 a kasnije sve projdi sa 400.nebi smelo dignut.prvu ruku na tanko a drugu malo jače. lp

Autor/ica:  Poli [ čet 20 lis, 2016 9:25 ]
Naslov:  Re: Povratak velike ptice

Hvala budem poslušao ovaj put. Ako ništa sad ima zaštitnih slojeva gore Ahahaha.Danas ga ponvo farbam i pomalo slađem sve na svoje mjesto, a i nema baš puno, tank sicevi i zaštitni obruč oko propelera, e da i pojasevi. Budu slikice većeras

Autor/ica:  Poli [ čet 20 lis, 2016 21:40 ]
Naslov:  Re: Povratak velike ptice

Evo me vratio se i poslušao i naravno ispalo super. Naborano šmirglao sa 180 na spužvi ,a onda sve zajedno sa 400 također na spužvi, znači na suho.
Obruč oko propelera sam pofarbao sa Japan crvenom iz spreja pošto iste nisu imali kupiti u manjem pakiranju na nitro bazi. I stvarno dobar sprej pokrio je ovaj dio što se vidi u dvije ruke a nešto i u tri.
Ostatak sam ponovo pošpricao ali ovaj puta sa mat crnom na nitro bazi i sa tim sam posebno zadovoljan i izgledom i pokrivanjem, a i uspio sam bez curaka hahaha.

slika

slika

slika

slika

slika

Slažem ga u subotu.

LP MLaden

Autor/ica:  Poli [ sub 22 lis, 2016 23:25 ]
Naslov:  Re: Povratak velike ptice

Još samo malo pa gotovo. Danas sam se pošteno namučio ali vrijedilo je. Zasad izgleda sve super
ostalo je još samo prešpricati oštečenja od montaže i nitne, te namontirati zaštitnu mrežicu
na zaštitni obruč propelera, te se pozabaviti cjevima za gorivo, i sajlom od gasa. Malo me ova sajla oduvijek nervirala jer se vrača nazad previše mučićavo pa i to moram malo srediti.
Slike. LP Mladen

slika
slika
slika
slika
A ovo če služiti da ga vuče na pistu
slika

Autor/ica:  Mario T. [ ned 23 lis, 2016 8:06 ]
Naslov:  Re: Povratak velike ptice

Pa ti imaš cijelu radionu/halu samo za proizvodnju i preinaku takvih pi.....ja! :shock:

Autor/ica:  Poli [ ned 23 lis, 2016 9:43 ]
Naslov:  Re: Povratak velike ptice

Ahahaha pa skoro i da imam ali samo na usluzi. Ovo je radiona , tj. hala mog prijatelja.Konstruktrta svega letivog i ne letivog. Letaća ili ti jahača zmajeva Daćka. I mogu ti reći da zato imam jako veliku
privilegiju, što tamo mogu raditi, letiti, i upijati raznorazna znanja i ideje, i naravno pokoju LUDU.

LP Mladen

Autor/ica:  Poli [ uto 25 lis, 2016 22:21 ]
Naslov:  Re: Povratak velike ptice

Pozdravljam ekipu koja prati ovu preradu, a i one druge hahaha.

Danas se podosta radilo. Sam sam uspio nategnuti zaštitnu mrežicu na obruču, popraviti boju na obruču,
staviti bočne špagice od obruča do kotača. I ponovo složiti glavne gurtne. One crne sa strane na koje
se kači krilo, malo sam ih finije povezao oko cijevi.Premjestio sam prekidač za gašenje glavni na drugu
stranu od gurtne da nebi strugala po njemu, Spojio sam tank od goriva preko filtera i pumpice do
benzinske vakumske pumpice, a karburator sam ponio kući da ga očistim, i skinuo sam sajlu od gasa
da ju pokušam riještiti na neki drugi način pošto mi se ovaj sadašnji baš nesviđa.

Pitanje za Dr.Zdravka a i ostale motorne zmajare. Kako vi riješavate sajlu od gasa na trajku pošto je
duga isto kao i moja, jeli ih prespajate na ovaj isti način ili nekako drukčije.

LP Mladen

slika

slika

slika

I sad sajla kakva je sad pa pomagajte ako znate kako to riješiti da radi glatkije, bolje.

slika

Autor/ica:  dr zdravko [ sri 26 lis, 2016 1:15 ]
Naslov:  Re: Povratak velike ptice

na mom paratrajku ali i na mot. zmaju postoje tri ručice, čok , nožni gas i ručni gas, čok je posebna sajla a ručni i nožni gas idu preko jednostavnog razvodnika ili kao kak je kod mene na fergazeru bing 54 na poklopcu imam sistem koji razdvaja ručni i nožni gas, postavio bih slike ali mi moraš poslati uputstvo kak da to napravim jer još nisam savladal tu tehniku na ovom forumu !!!

Stranica: 1/6. Time zone: Europe/Zagreb
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/