Hrvatski paragliding forum
http://www.hpgf.org/

Povratak velike ptice
http://www.hpgf.org/viewtopic.php?f=22&t=6819
Stranica: 2/6.

Autor/ica:  Poli [ sri 26 lis, 2016 9:51 ]
Naslov:  Re: Povratak velike ptice

Problem mi je dužina sajle što ide od karburatora dopapućice gasa na prednjem kotaču.
Pošto je dugačka sajla a tanka (to je ona od bicikla), kada motoam tad se savija i u određenom
položaju slabo vraća gas. Onako iz glave da nemjerim duga je oko 3m.

Eto to mi je problem koji je bio sa ovim trajkom od početka.

Autor/ica:  dr zdravko [ sri 26 lis, 2016 12:19 ]
Naslov:  Re: Povratak velike ptice

pa jednostavno stavi razdeljnik za ručni i nožni gas na negdje cca 2 metra ili kak ti paše prema konstrukciji paratrajka , oni imaju i svoj povratni feder pa ne bude problema sa povratom papučice gasa, tvoj paratrajk je sličan Adler paratrajku, proštudiraj njihova rešenja ima dobar video spot, moje konstrukcisko rešenje mi dozvoljava da fiksiram gas sajlu uz uzdužnu nosivu cijev pa skoro do vilice taKO DA U GLavnom nemam problema sa time ali to je uvjek jedan od čestih problema na koji se mora dobro paziti !!!

Autor/ica:  Poli [ sri 26 lis, 2016 17:07 ]
Naslov:  Re: Povratak velike ptice

Taman izronio i odma u garažu da vidim šta sa sajlom i ovakvo je stanje. Sajla je duga 2.90m i sastoji se od dvije
kraže sajle koje su spojene na sredini kao što možeš vidjeti u maloj Al. cijevi. e sad si mi dao ideju sa povratnim
federom koji ću ubaciti između sajli u tu cjev, Taman bi mi tu stao onaj feder iz rezervnog karburatora, samo mi ga
žao pa odo potražiti drugi u garažu- Mogla bi ona kod mene raditi i po starom da ju nemoram ostaviti dulju radi
skretanja, a tad se izvije u jednu stranu i koči, a što se tiče postavljanja sajle od karba do prednjeg kotača
ona ide dosta ravno i oslanja se na cijevi, tako da tu i nema nekog pretjeranog savijanja. Najgore je baš naprijed.

LP Mladen

Autor/ica:  Poli [ čet 27 lis, 2016 22:21 ]
Naslov:  Re: Povratak velike ptice

Taman se vratih i omako samo kratko. Danas sam napravio novu sajlu gasa ali ovaj puta iz jednog komada,
i to ne kao prije sa sajlom od bicikla, nego je ovaj puta upotrebljena baš sajla za gas koja je tanja i
mekša od one za bicikl. Eto to je namontirano i ljepše posloženo nego je ikada bilo. Pored toga sam uspio
i na trokrakom propeleru naštimati kuteve sa digitalnim mjeračem kuta na mobitelu, i mogu vam reći da me
baš pozitivno iznenadilo kako je precizno. Uglavnom kut je 14 stupnjeva.Eto toliko za većeras, slika nema
jer mi je mobitel služio kao kutomjer hahaha.

LP Mladen

Autor/ica:  dr zdravko [ pet 28 lis, 2016 10:53 ]
Naslov:  Re: Povratak velike ptice

normalno da je najbolje da da je gas sajla iz jednog komada i da se sajle od bicikla mkoraju izbjegavati, ali ak hoćeš imati ručni i nožni gas razdjelnik je ne izbježan, ja sam naučen da imam i nožni i ručni gas jer kad dulje letim morem odmoriti nogu ( horizontalni let ) a nožni gas mi je praktičniji kod ostalih manevra, kaj se tiče štelanja kuta trokrake elise ja ju štelam pomoču obrtometra motora , Rotaxu 503 dozvoljeni su max. obrtaji 6500 RPM, postavljam kuteve dok na punom gasu ne prelazim ove obrtaje odnosno postignem ih na punom gasu inače nije loše imati ni kutomjer no teško se nabavlja ili se z vremenom izgubi !!!

Autor/ica:  Poli [ pet 28 lis, 2016 16:30 ]
Naslov:  Re: Povratak velike ptice

Je upravu si što se tiče štelanja elise na rotaxu, to sam već prije napravio na zemlji 6250
a kad poletim još ga malo rastereti do ravno 6500 i to je to. EGH temperature su ok, a i
glave isto tako sve u normama, tj. sve je bilo tako prije a sad ću vidjeti kad ga upalim,
i istestiram sve na zemlji. Ostala mi je još najbitnija stvar nači težište.E da trajk izvagan
i u pumoj spremi bez goriva 132 kg, tj. izgubio sam ravno 22 kg.

LP Mladen

Autor/ica:  Poli [ ned 30 lis, 2016 8:20 ]
Naslov:  Re: Povratak velike ptice

Sinoć je sve bilo završeno ali sam bio preumoran za piskaranje. Stanje je ovakvo ukupna poletna težina
znači sa 20l goriva u tanku je ravno 147,2 kg, trajk je bio obješen sa jednom i sa dvije osobe, i promjene
mjesta kačenja nema, samo neznatno odstupanje u napadnom kutu trajka. E sad šta mi nije baš sjelo je to
da se sada za razliku od prije radova kada je kačenje bilo u balansu na predzadnjoj rupi sada se pomaklo
na zadnju- Tu još jedino što mi ostaje je da mjesto vezanja gurtnina ramu pomaknem prema nazad, i tako
u biti dovedem težište u najprirodniji položaj. Moram se sa time pozabaviti malo bolje idući puta.
Motor sam upalio bez ikakvih problema i na uho i po satovima radi dobro. Motor je standardno dva kruga
propelerom bez kontakta da navuče gorivo, daj kontakt i buum, radi.
Znači još je samo ostalo malo ozbiljnije se pozabaviti težištem, tj. ono je već napravljeno, ali ja bi
nešto drugo Ahahaha, i naravno probni let solo naravno. Eto ga toliko za danas dalje idemo idući tjedan,
a ako stane Bura možda i poletimo.

LP Mladen

slika

Baš je dobar ispao.
slika

Ove bijele špagice sastrane su od elastičnog konopca i služe samo kao dodatna zaštita za konopce od krila.
slika

A ovo vezište gurtni na ram sam mislio pamaknuti prema nazad da gurtna kad trajk visi bude pod pravim kutem
u odnodu na kačište krila tj. akom gledate gore na karabine.
slika
Ima mjesta za pomaknuti prema nazad.
slika

Ps sajla od gasa radi super, i dodatak stvarno je dobra ona aplikacija za mobitel sa kutomjerom.
Propeler nikad slađe nije mlatio zrak, a tracking mu je odličan, tj. neki dan kada sam ga štelovao
sa mobitelom primjetio sam da sam prije imao ovakvo stanje kuta po elisama
1-13.0, 2-13.6, 3-14.02, e to je štelano onako snađi se druže,a sada je ovako
1-14.01, 2-14-02, 3-14.04. I da naravno da se osjeti razlika i u potisku, a i u mlačenju zraka,
nema više frfljanja samo ga sjeće ko putar.

Bok.

Autor/ica:  zlatko2508 [ čet 03 stu, 2016 12:59 ]
Naslov:  Re: Povratak velike ptice

Život prosječnog Hrvata ... Jebu te šest dana sedni dan tražiš nekog ljeka :crazy: https://www.youtube.com/watch?v=KcWHZFq-b1g

Autor/ica:  Poli [ čet 03 stu, 2016 17:37 ]
Naslov:  Re: Povratak velike ptice

Aha vidim lijepo vam je bilo, ali šta je bilo bilo je prelazimo na zimsko vrijeme hahaha, Evo i kod mene je do jučer bilo tako fino i toplo, još jučer sam se vozikao na skuteru. A danas, danas je počela prava zima, Danas sam mislio otiči do Daćka da objesim trajk na prečku i ponovim testiranje težišta i to snimim te da još malo istestiram motor, ali ništa od toga. Počela je kiša i hladnoča.Nadam se da ću uspjeti to završiti u subotu. Evo baš gledam Foreku i ne čini mi se baš da ću uspjeti napraviti šrobni let niti u idučem tjednu, Kiša, jugo i blato po polju.
Ps Zlaja za promjenu je.i ti malo njih za promjenu pa da vidiš kako je onda puno lijepši radni tjedan Ahahaha.

LP Mladen

Autor/ica:  Poli [ sub 05 stu, 2016 23:39 ]
Naslov:  Re: Povratak velike ptice

Bio,radio i vratio se doma, pa idemo redom.

Hang test solo

slika

U duetu ili ti tandem

slika

slika

I naravno Karabin na kakvome sve visi

slika

http://www.stubai-sports.com/steel-kara ... 11-en.html

I za kraj šlep štanga

slika

slika

A sad odoh u waservagu LP Mladen

Autor/ica:  Poli [ ned 06 stu, 2016 9:03 ]
Naslov:  Re: Povratak velike ptice

Jutro nakon polu prospavane noći zbog nočnih mora, i sa još uvijek osjetljivom boli na ušima, definirao bi ju kao kada te onako jutri dobro ujede mraz(studen) po nosu i ušima pa pocrvene, i da vidite da nije sve tako bajno kao što se možda na prvi pogled čini putniku namjerniku onako u prolazu hahaha.

"Prijateljstvo treba njegovati, stvarati i održavati, a ponekat Boga mi i istrpiti" :amen:

Od letačke, muzičarske, tehničko razvojne,inovatorske itd. kad vam kažem on je stvarno Ajatola Rokenrolla,
e pa da vidite malo i ovu ali ne Sado nego Mazo fazu koju njegovi bližnji moraju istrpiti u cilju održavanja
dobrosusjedskih odnosa.

slika

Kako ono Yaya pjeva "Smijem se i smiješ se", a uši mi gore.

Ps. Ovo su one jake aligator kvačice, te grizu jače nego ovo malo pseto :-D

slika

To se stručno naziva inicijalizacijom za ostanak u uskom krugu Ahahaha.
A sad odo na nedjeljno ubojstvo ležanjem kad već vrijeme nevalja za ništa drugo osim možda jedrenja na dasci.

Lp Mladen

Autor/ica:  Poli [ uto 15 stu, 2016 20:26 ]
Naslov:  Re: Povratak velike ptice

Eto nisam mogao izdržati a da neodem danas do hangara. Lijepo zubatu sunčano burno vrijeme, ali ok za one
završne finese prije probnog leta. Točka težišta je ponovo vračena na predzadnji podiok, kako je i prije
radova bilo. To je stoga da bi dobio ipak malo napadnog kuta letjelice a ne skroz horizontalan položaj u
letu. Gurtne su prevezane na drugi način da ih još malo skratim jer sam primjetio prošli puta kada sam
isto ovo radio da karabineri diraju u metalnu konstrukciju, te sam sada i to uspio riješiti.
Danas sam otvorio i stari kontenjer sa dva rezervna padobrana i jedan smo onako malo da ga pregledamo
i napuhali. Ogroman je a i drugi je isti ovakav samo crveno bijeli, Ps. na trajku će biti samo jedan
i to u torbi, ali to ćeka Srećka da ga zapakira u neku torbu. Slike, Bok

slika

slika

slika

slika

slika

Autor/ica:  dr zdravko [ sri 16 stu, 2016 17:28 ]
Naslov:  Re: Povratak velike ptice

pogledaj na mom Fejsbook zidu imam filmić jednog leta u devetom mjesecu lepo se vidi kakav nagib trajka mora biti da bi kod dodira sa pistom prvo dodirnuli tlo zadnji kotači pa prednji, ja to još pomognem sa malo dodavanja gasa prije samog dodira , sretno sa probnim letom kolko vidim ne bi smelo biti nikakvih problema !!! pozdrav z tmurne i hladne Podravine !!!

Autor/ica:  Poli [ sri 16 stu, 2016 19:49 ]
Naslov:  Re: Povratak velike ptice

Ovako nešto si mislio. Snimak je star i loš ali vidi se. Ovaj Airwave mi je bilo odlično krilo.
Prelijepo se dizalo gore a i bilo je dosta brzo. Ma biće sada puno bolje nego prije, tj biću
puno stabilniji, iako sam ga već na ovom snimku spustio kojih 15 cm.

Evo taman sam pogledao tvoj filmić i moram odmah primjetiti da ti je kolega dobro komentirao. Nešto mi stvarno skroz
drukčije zvuči taj tvoj motor nego svi Rotaxi koje sam do sada čuo.Da ti slučajno ne povlači kakav falci zrak na usisu, ili ti ispuh nije dobro zadihtan. Koliko ti je to krilo mali tandem ili. Baca mi na nešto
od kojih 37 kvadratića.

LP Mladen


Autor/ica:  dr zdravko [ čet 17 stu, 2016 0:59 ]
Naslov:  Re: Povratak velike ptice

krilo je tandemsko UP Sherpa 2 130-220 kg DHW klasifikacija API dosta više ali ne kak veli moj kolega zmajar 500 kg nosi mada bi moglo ali tada bi bilo jako riskantno povlačiti komande jer bi se točka prevlačenja krila digla puno više od normale zato oprez kod preopterečenja krila a koje mi sa težim trajkovima nemremo izbječi. ja kad vozim putnika preopterečujem ga za njegovu težinu pa izbjegavam voziti teže ljude i inače izbjegavam nekog voziti i zbog zakona a i zbog sigurnosti, rezervu imam također UP-tandemsku, inače kaj se tiče rada Rotaxa imal sam malih problema sa štelanjem ler gasa, i malo se čuje trokraka Pipistrelova elisa koju mi je Božo repariral no dobro je on to napravil u odnosu kak je bila strgana i radi kaj se tiče potiska i svega ostalog super, uzgred ko ti je radil trokraku drvenu elisu i kolko bi došli drveni krakovi mislim da su aluminiski utori isti kak i kod mene !!! pozdrav

Autor/ica:  Poli [ čet 17 stu, 2016 8:19 ]
Naslov:  Re: Povratak velike ptice

Odlično krilo primječujem da dosta trajkova tandema leti baš sa tim krilom, znači dobro se pokazalo tjekom svih ovih godina koliko ima da je napravljeno. Vidiš kak me je za je 42 kvadrata a meni je nekako izgledalo puno manje, i baš sam pomislio kako ga je dobro imati za letenje solo. Ma vidi o preopterečenju se može razgalbati do sutra, samo onda u formulu obavezno moramo uvrstiti i potisak koji stvara motor koji osim što gura letjelicu prema naprijed ujedno i za samu tu jačinu potiska rasterečuje težinski samo to krilo. Pa tako kada se to uzme u obzir onda vidiš da si i prelagan kada si sam kao što sam ja bio na trajku od 170 kg plus mojih 85 i eto te na 360 kg, i onda ti se dešava da ti Krilo tada Airwave tandem stari od 42 kvadrata tj do 220 kg nosivosti stalno vaga lijevo desno u letu, a što se može primjetiti na svim mojim starim snimcima sa ovim velikim trajkom. Vaganje lijevo-desno u letu je direktno povezano sa premalom brzinom krila tj. sa prerasterečenim krilom. E tad ti mene moj instruktor potegne za uho i kaže da nisamdobro slušao na predavanjima i da se tandemsko krilo ako letiš sam na trajku od kojih 150 kg opterećava sa još od 60-80 kg dobro raspoređenih i povezanih vrečica pjeska, prvo zbog same simulacije letenja tandema jer imaš puno veće sletne i poletne težine i drukčije su reakcije tj sporije, sa zakašnjenjem, a i da bi se krilo ako vidiš da pre rasterečeno leti dobro ponašalo u zraku. E vidiš tu se krije velika razlika u jednađbi krila u slobodnom i motornom letenju koju mnogi preskaću, ne uzimaju u obzir ili neznaju, i zato svaki slobodni letać mora proči neki oblik školovanja za motornog. Uostalom isto ti to vrijedi i za Zmajare što ti vrlo dobro znaš. Što se tiće Tandemskog letenja sa Paratrajkovima, to je po meni isto kao i sa zmajevima samo što ima puno bolji sigurnosni skor, tako da još nije bilo prijavljenih težih nezgoda sa tom tipom letjelice, a ista se u svjetu leti već preko 20 god. Bilo je nekih prevrtanja na polijetanju bez težih poslijedica i samo jedno zalijetanje u Dalekovod poslije samog polijetanja i to u Engleskoj i to je to. Moj instruktor letenja leti već preko 20 god Paratrajkove i tandeme slobodno u Španjolskoj i sa time radi odličnu promociju same Španjolske , a i letenja u njoj uopće. I vjeruj mi niko mu zato nepuše za vratom nego čak i dobiva podsticaje za svoj rad tako da se o tome vrte reportaže na njihovoj televiziji, a da neprićam da su mu dali da polijeće tandemski sa Paratrajkom sa prelijepe pješćane plaže u Granadi, Španjolska i leti oko poznatih drevnih utvrda. Naravno on ima sve papire za to i jedan je od glavnih instruktora u svijetu po APPI-u za motorno kao i slobodno letenje.
Ja sad imam Novu Jamboo od 43 kvadrata koja je dosta agilnija i brža od starog Airwavea, a drvene elise mi je pravio majstor Pavel iz Celja i odlične su mi, a neki dan sam baš dobio na poklon i B reduktor i desni IvoPropp tako da i to imam, a očekujem uskoro i od našeg Bože jedan propeler na testiranje koji je napravio baš za nas tj. za Paratrajk ili Aeročamac tj.
za aplikacije sa manjom letnom brzinom a večim potiskom. To su one kratke široke elise što ih sada koriste ameri na aeročamcima. Oh odoh kasnim na posao i to dobrano.

LP Mladen

Autor/ica:  Poli [ čet 17 stu, 2016 19:34 ]
Naslov:  Re: Povratak velike ptice

I danas mjesto da iskoristim lijepo popodne za odraditi probni let ja ga provedem sastanćeči, ali bar se nadam da će skor biti dobar i da će sve otići za boljitak naše djece i mladosti. I tako samo da najavim da smo polako zakotrljali stvari i da zasad planiramo ovo. Uz pomoć glavnog investitora koji u suradnji sa našim klubom, i zajednicom tehničke kulture ove županije te svim ostalim službama koje imaju interesa, a počevši od POLICIJE, HV-a, 911, Traganja i spašavanja. Planiramo izgradnju male sportske Zračne luke kod Ploča. Načelnu suglasnost od grada smo dobili , a sad idemo na Županiju, i onda dalje sa dozvolama i programima itd. Uglavnom ja kao ja sam isplanirao da sad ovo sve pokrenem sa dozvolama i suglasnostima i kad i ako dobijemo sve da odem i završim još zadnju dozvolu koju mislim polagati a to je za instruktora za PPG Trajkove po APPI-u , i da taj program pokrenem ovdje ako bude išlo a ako ne ah šta ja tu mogu, uglavnom Aerodroma bi moralo biti.
Investitor planira izgradnju velike Nautičke marine u Pločama, i jedini uvijet koji traži je mala Zračna luka za prihvat letjelica tipa Cesne i sl. Na tom terenu u samoj blizini grada već od prije postoji zemljište koje je bilo dato na korištenje Aero klubu Krila Neretve, a koje bi investitor uredio , izgradio prilazne puteve, asvaltirao pistu u dužini od 800-1000 m, a širine od 18 ili više metara. te izgradio pripadajuču infrastrukturu. Te bi klubu dao na korištenje potrebne prostorije i iz samog kluba školovao i zapošljavao mlade zaljubljenike u letenje i sve oko njega, tako da nebi imali samo mi kao klub koristi od toga i on kao investitor, nego i sve ostale zainteresirane službe koje bi između ostalog dobile i jedan Emergency aerodrom, te ono najvažnije naravno i nekoliko radnih mjesta, i još jednu pozitivnu zanimaciju za našu mladost.Mogučnosti su ogromne, volje i želje sa naše strane ima, Investitor je spreman za ulaganje, a dalje je samo na službama i državnim činovnicima, iako bi me čudilo da sve ne propadne kao i pun puta do sada. Mene osobno najviše ovdje zabrinjavaju zasada ovi busenovi trave kojih neznam na koji način najdjelotvornije da se riješim, a da se to ne završava tako da kažete uzmi kramp pa svaki taj busen iskopaj na ruke i izbaci, jer to mi trenutno jedino smeta da bi od tuda mogao komotno polijetati i slijetati. Samo da napomenem da im kosilica nijedna nemože ništa samo ju odbiju u zrak tako su gusti.
Evo malo slikica.


https://www.google.hr/maps/@43.0289332, ... a=!3m1!1e3

Danas 800m duga i nekih 60-70 široka ali sva zarasla u busenje
slika


Pogled prema kopnu
slika


Pogled prema moru
slika


Bila dva hangara i treći započet pa sve propalo, ali idemo opet iznova , a možda nam se i bivši
stanari na našu radost opet vrate i počnu letjeti.
slika

Revitalizacija

slika

A ovo mene konkretno muči
slika
slika


Eto ako uspijem sve ove faktore povezati i ovo završim onda će i drugi imati mogučnost
da uživaju u ovom prelijepom načinu života zajedno samnom, i biću presretan ako im to uspijem
omogučiti, a ako ne hvala Bogu leti Mladene sam kao i dosad i uživaj u tim ljepotama sam sa sobom,
i možda još šačicom ljudi oko sebe hahaha.

LP Mladen

Autor/ica:  Poli [ ned 20 stu, 2016 18:30 ]
Naslov:  Re: Povratak velike ptice

Da nebi pravili preveliku pauzu evo vam pogled na to kako to radi moj prijatelj, i Instruktor.
Ako sve uspijemo po planu izvesti možda ga i dovedemo kod nas da napravimo tečaj po APPI-u, na ovu
tematiku za one koji više preferiraju polijetanje i slijetanje uz motornu pomoć.
Uglavnom ovako to treba izgledati potpuno bezbrižno i rasterećeno. Naravno on ne leti sa cvajtaktom
hahaha

LP Mladen


Autor/ica:  Poli [ čet 24 stu, 2016 17:17 ]
Naslov:  Re: Povratak velike ptice

I konačno da sam uspio odraditi kratki probni let prekjučer od nekih 20 min. I skor je loša snimka sa kamkordera, prelijep
let i osjećaj sigurnosti u radu motora, malo neudoban položaj za leđa pilota ali to idem sutra popraviti. Krilo je
Jambo tandem 43 kvadrata od Nove i stvarno je Boing. Ponaša se perfektno, komande su pa mogu reći duplo mekše nego na
starom Airwaveu. Je da sam malo prelagan pa radi stalno pomalo tj vaga lijevo desno ali hajde u tandemu če biti taman.
Ali zato penje ma nenormalno, zmaj nema šanse eto tako ide gore, a brzina bez trima je oko 42 km\h.Nešto me je zaje ovaj
laptop pa je editiranje malo potrajalo ali hajde i nije neki video samo probni let.

LP Mladen


Autor/ica:  Grgo [ čet 24 stu, 2016 20:51 ]
Naslov:  Re: Povratak velike ptice

Aj organiziraj neko moto letenje na tom aerodromu...
onako bez velikih obaveza ,dođemo ,damo za roštilj i pijaču i letimo....i to je to

Stranica: 2/6. Time zone: Europe/Zagreb
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/