»

PG linkovi

Vrijeme/prognoze (forum)

Vrijeme/prognoze

Logo
Sada je: ned 22 srp, 2018 19:56.

Time zone: Europe/Zagreb [LJV]




Započni novu temu Odgovori  [ 142 post(ov)a ]  Stranica 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Sljedeća
Autor/ica Poruka
 Naslov: Novosti iz OZONE-a
PostPostano: pet 27 stu, 2009 16:55 
Offline     DHV 3
Avatar

Član od: uto 25 kol, 2009 8:35
Postovi: 2169 [ Pogledaj ]
Lokacija: Zagreb
Dao Palac gore: : 1353 / Palac dolje: : 13
Dobio Palac gore: : 4089 / Palac dolje: : 20
Evo najfriškijih vijesti iz Ozone-a. Dugo se šuškalo (HPP, BBHPP) pa se nešto od toga pojavilo u lipnju ove godine kad je Russell Ogden pobjedio na PWC-u u Turskoj, preko dominacije Ozone Mantri 3, R09 i R10 proto na nacionalnim prvenstvima Francuske, Njemačke, Belgije i Velike Britanije te velikom finalu na Superfinalu PWC-a. Do tad poznati samo malom krugu ljudi iz PG svijeta test piloti i natjecatelji Ozone tima počeli haračiti na natjecanjima i XC-u. Svi ti rezultati uvod su u novo natjecateljsko krilo Mantra R10 koje izlazi u veljači. R10, odnosno prototipovi razvijeni iz novog koncepta parajedriličarskog krila pod Ozone nazivom BBHPP*, pomeli su konkurenciju na zadnjem PWC natjecanju - Superfinalu u Italiji u rujnu ove godine. Ovaj novi koncept izazvao je buru u PG svijetu, jer konkurencija za sad nema odgovora. Ne sumnjam da će i ostali proizvođači ponuditi nešto slično u skorije vrijeme. Ostaje čekati do slijedećeg svjetskog okupljanja najboljih pilota da se vidi taj odgovor.

Mantra R10 bi trebala imati 1,5 bolju finesu od Mantre R09, što je revolucija. Tako velik skok još se nije zbio u PG svijetu, jer R09 ima približno sličnu finesu kao i druga natjecateljska krila iste generacije.

O čemu se radi. Novi Ozone prototip (BBHPP) i natjecateljsko krilo (R10) imaju unutrašnju strukturu (rebra) od čvrstog materijala, što omogućava veliku vitkost te stabilnost takvog profila. Znatno veća brzina i finesa uz odličnu stabilnost su prednosti ovakvog koncepta. U FAI-u i kod vodećih ljudi PWC-a postavlja se pitanje redefiniranja paraglidinga, odnosno nove definicije što je to paraglider. Pojedinosti o vrsti tog "čvrstog" materijala kojime je pojačana struktura Ozone prototipova je za sad nepoznata. Ovakav smjer u razvoju parajedrilica postao je vidljiv kod upotrebe rigid foil materijala prije 4 sezone. Nakon Gin-a i Boomeranga rigid foil se počeo umetati u Niviuke i Ozone, a vjerojatno će nastaviti i drugi proizvođači. Ozone je rigid foil ugradio i u prvo serijsko krilo Swift LTF 1-2 kategorije.

Predstoji nam zanimljiva slijedeće sezona, kako natjecateljska tako i rekreativna, jer ćemo ovakve materijale viđati sve češće u novim krilima.

BBHPP* http://www.flyozone.com/paragliders/en/ ... /07/11621/

Ostale novosti iz OZONE tabora

NOVO LTF 2 krilo zvat će se DELTA i zamjenjuje Addict 2! Zaključak je dizajnera i test pilota da je potrebno novo ime jer je to potpuno novo krilo. Ja bih napomenuo da i nisu baš orginalni s imenom, ali ajde. Napravljen je golem napredak u odnosu na Addict 2 i upotrebljene su nove tehnologije sa pobjedničkog krila PWC-a BBHPP (gdje li sam to već čuo ili mi se samo pirčinja). I nova "dvojka" izlazi u veljači 2010. Čim izađe bit će i za probu.

SWIFT je potpuno novi koncept krila.
Nešto se već spominjalo o njemu pa evo samo neke crtice. Dakle, manje od 4 kg (3,98 kg sa lajt gurtnama i zbilja su lajt nema željeza osim malo većih ROSTAN koloturica za speed). Finesa 9! LTF 1-2 EN B kategorija! Agilan i zabavan! I naravno izdržljvost materijala je kao i kod standardnih krila. Ovo je isto novi pravac kojim su već krenuli brojni proizvođači. U Ozone-u kažu da ih prodaju ko alvu, čak i sad na kraju sezone i da je super feed back od korisnika. Ja sam tek nedavno otpakirao Swifta, a još ga nisam probao. Doktor je imao tu čast da ga defloriše. Vjerojatno će nešto napisati dok se vrati iz noćne smjene i planinske obuke GSS-a. Proba za sad krila u rasponu 70-90 kg.

OXYGEN 2 PG sjedao
Osim što je lagano (4,5 kg) i ima sve što i "pravo" sjedalo (Oxygen 2 je nastao iz lagog trekking/hiking PG sjedala Oxygen) konstruiran je za iskusne pilote i početnike. Iskusnjarama pruža udobnost i upravljivost, a početnicima lagani ulazak i izlazak iz sjedalav (zbilja je klik-klak daska). Već su dva komada našla svoju guzu i u Hrvatskoj. Moguće ih je probati.

Mantra M3
Mantra M3 je pobjedila ove godine na brojnim natjecanjima. Do sad je to napopularnija Mantra u Ozone-u (ko da bi rekli i da nije). Nezavisni testovi finesa dali su Mantri M3 the "best in its class" sa finesom od 9.7! Tu nema promjene za 2010., jer je izašla početkom ove godine. Nemam je za probu, jer mi je malo skupo imati neko 2-3 krilo tek tako da si netko malo proba, a ja ga ne letim.

Buzz Z3
Buzz Z će biti zamjenjen Buzz Z3 i to već krajem ove godine. Prvi testovi će biti u prosincu. Vjerojatno će biti "starih Buzz Z po nižim cijenama. Buzz Z se pokazao kao odlično low end LTF 1-2 krilo, a novi bi trebao biti, čik pogodi, bolji! Dizajneri najavljuju "najkonforniji" glajder ikad napravljen (valjda misle na Ozone). Ovo se može čitati kao solidne performanse u LTF 1-2 kategoriji uz moto "nahrani svinje i ništa ne diraj, a mozak na pašu".

E da, izbacili su i The Ozone Layer - odnosno novo letačko odijelo/kombinezon. Karakteristike bi trebale biti: troslojno, vjetro/vodonepropusno, od dišljivih materijala (tzv. membranska tkanina) i zip uzduž nogu. Čim ga nabavim vidjet ćemo jel' čemu.

Ima tu još nekih điđa poput kalendara (koji će nam kad je Pintar uz Grunfove napravio sjajan posao), novih majica dugih rukava s kapuljačom (malo su mi gay, ali to se sad fura), pa XT16 i Bullet za speed flying koji je mnogo popular kod nas ;) itd.

A sad i ponešto šuškanja. Ozonovci rade na novom lakom sjedalu koji će biti reverzibilan (reversible harness) odnosno ujedno i ruksak. Oxygen je također reverzibilan, ali malen za neko ozbiljnije krilo, a kamoli kacigu i dr. Za sad samo Sup'Air i Gin imaju reverzibilna sjedala koja nisu ekstremna. Ne lezi vraže, rade oni i na POD sjedalu ili zatvorenom/kukuljici. S obzirom na dosadašnje iskustvo, vjerujem da će napraviti ako ne najbolje, onda najlakše zatvoreno sjedalo. A još veća bomba je da rade na rezervi, ali o tome više u novoj godini.

O svemu više možete pratiti na http://www.flyozone.com

_________________
Take'Air


Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: Novoti iz OZONE-a
PostPostano: ned 29 stu, 2009 21:23 
Offline     DHV 2
Avatar

Član od: uto 25 kol, 2009 9:41
Postovi: 465 [ Pogledaj ]
Lokacija: Zagreb, Croatia
Dao Palac gore: : 261 / Palac dolje: : 4
Dobio Palac gore: : 841 / Palac dolje: : 3
toni je napisao/la:
Doktor je imao tu čast da ga defloriše. Vjerojatno će nešto napisati dok se vrati iz noćne smjene i planinske obuke GSS-a. Proba za sad krila u rasponu 70-90 kg.

Evo me konacno. Vec sam bio napisao tekst i sve i onda me Gejts zajebo sa svojim IE5, papala maca. Trebalo mi je par dana da prezivim sok i nevjericu. Klikam back,back,back kad ono "page has expired".
Dragi Bile, idi u kurac! (to vam je cisti gramaticki primjer prosto prosirene recenice. Kuzite, ono, prosto, a? kao recenica a u biti moze bit i kurac...e jes fora...da bar sam ja smislio)

No sta ces, ajmo mi lagano o poslu prije nego mali meki Bil opet pomoli glavicu iz kompijutera (kuzite, ono, mali, meki kao mikro-soft, a? jes fora...ni tu nisam ja smislio). Da ne bi ispalo ko da radim za Autoklub prvo cu malo posrat sic, al to je samo zato da prikrijem odusevljenje s krilom pa da izgleda ono kao objektivno izvjesce.

Enivej, nisam bas bio nesto od volje za uopce ic na brdo al onda sam se sjetio da bi mogao probat Swifta pa me to malo izvuklo iz ucma (nova hrvatska rijec, ucam, opisuje objektivne okolnosti koje dovode do opceg stanja ucmalosti). Kad sam usao u stozer zlocinacke organizacije (tu mislim na ured Absolute adventurea, Toniju fali samo monokl i ona albino dugodlaka macketina) skoro sam pao docekujuci u ruke smotuljak koji su vrijedne azijatske rukice upakirale. Naime bio sam se nageo naprijed ocekujuci udarac 7-8kg prosjecnog krila, kad tamo kao da sam dofatio Kejt Mos samo ne zuljaju kosti. Kad sam stvar ubacio u svoj 60-litarski Sup'air odmah sam primijetio znacajan dobitak na prostoru. A bogme i tezina cijele opreme (sic, rezerva, krilo, kaciga, rukavice, skijaske hlace, 2.5 slojna Gtex jakna, IQ basis, majica, osnovni komplet prve pomoci) svela se na oko 12-13kg. Odmah sam pozelio nestati preko drzavne meje u smjeru nekog tritisucnjaka s blago polozenim vrhom, djevicanskom ledenom padinom, laganim vjetricem u celo...no uglavnom u realnost me vratio prizor Tonija kako s ponosom nesto objasnjava i drzi u ruci jedan od ruznijih siceva koji sam vidio. Ups, ukljuci ton! OK, brzo sam ukapiro da mi objasnjava sve prednosti Oxygen2 sica (valjda se tako zove...). Ajd, nesto laksi jest al sic ko sic, ako ste na skoli i imate para za dat za sic koji cete mijenjat za dvije godine (zbog letackog napretka, ne zbog kvalitete materijala) moze, inace za ozbiljnije letace...nooot! Dobro bar nije kardinalno smece ko originalni Oxygen (valjda se tako zove...sic, ne krilo) koji su mogli reklamirat kao lagani sic za otic u Konzum i donest speceraj doma jer u njega nije stalo nista vece od grincajga (blitve, za vas s juga). A za nosit je bio tako udoban da smo se jednom vracali nakon 1/2h hoda nazad do auta promijenit ruksak jer je to nosit granicilo sa kavom u drustvu spanjolske inkvizicije (fora, a? ovu sam ja smislio...kuzi se, jel?).

Dobro, dosta sranja, predjimo na odusevljenje. Ono nastupa odmah po otvaranju vrece. Materijal gornje strane izgleda sasvim solidno, nesto masniji, lagan ali jos uvijek se cini kao da ce vrijedit za vise od 30 letova u dolinu i cao djaci. Donja strana od jos lakseg materijala ne odaje tako solidan dojam ali sve u svemu prvi put da vjerujem tvrdnjama proizvodjaca da lako krilo moze imati normalan radni vijek. Vrijeme ce pokazati...Na gornjaci kratki rigifoil umeci u svakoj komori daju dasak "racing" osjecaja, pomalo kao Golf jedinica GTI. Spage pobojane po linijama klasicnim nacinom spojene su na krilo u tri i po linije (C i D se spajaju u jednu gurtnu). Rasplet spaga na usima trebao bi garantirati bezbolna otvaranja jednostranskih. Cini mi se da su i malo smanjili kolicinu materijala unutar samih komora koje su inace sasvim solidno male za LTF 1-2 krilo. U ovoj, light verziji gurtne su zamijenjene znirancima od dyneeme(?). Jedini dijelovi metala su relativno veliki Ronstan koloturi za speed i vezalice na komandama. Spagice su uvezane u gurtne pomocu space-age materijalnih ringova. Uz najbolju volju nisam skuzio kako se otvaraju. Speed bez vecih konstrukcijskih iznenadjenja. Rucice komandi na prvu loptu djeluju uzasno neudobno. Naime, nesto su deblje od glavne spagice komande a u dnu su "pojacane" obicnom PVC cjevcicom.
Na startu lakoca krila moze predstavljati i mali problem nenaviklima, naime svaki prdac vjetra podize usi od poda i to s krive strane. To ipak ne utjece znacajnije na sigurnost starta, gdje se krilo ponasa upravo fantasticno. Kako takvo krilo planiram koristiti (jednom kad budem dovoljno bogat) na kratkim, klizavim startovima ispod kojih je obicno 500-600 m ambisa, ponasanje na startu je kljucno. Zato sam se posebno koncentrirao na taj aspekt a meteo uvjeti bili su kao naruceni. Nula, povremeno kakav baloncic uzasno slabe termike zanesen zapadnim vjetrom na vrhu Pljese proizveli su pravi alpski visokogorski simulator. Povlacenje tako laganog krila u zrak prvi put jako je neugodan osjecaj, kao da nema nista sa druge strane spaga dok trecina krila ne dobije aerodinamicku formu. Dojmu ne pomazu ni lake gurtne. Dosad mi se dogadjalo da mi se zapetljaju grancice u spage, ali ovo je prvi put da mi se grancica upetljala u gurtnu. Prvo sto bih napravio je kolor-kodiranje gurtni duct tapeom radi lakse orijentacije. Nesvjesno sam pojacao silu pa je krilo krenulo gore malo brze nego sto sam planirao. Uz to zapad ga je okrenuo 45deg u desnu stranu tako da sam vec mislio da cu prekidati. Medjutoa, nakon spomenutog ubrzanog dizanja i postavljanja krilo je stalo nad glavom nakon minimalnog kocionog inputa i to bez onog pacerskog odizanja od zemlje. Bez tlaka, ali formirano, uljudno je pricekalo sekundu-dvije da se okrenem i potrcim. Nekoliko koraka i u zraku sam, sad ostaje samo ispraviti smjer. I to odradjuje fenomenalno, komanda se lako i precizno dozira. Ukratko, start fantastican. Poletjevsi stjecem prvi utisak o performansama. Finesa je dobra, ne bih bas rekao 9 ali zasigurno vrlo blizu. Odusevljava me brzina, koliko je to produkt cinjenice da krilo preopterecujem sa 7-8kg ne mogu odrediti ali mi se cini da bi M bolje pasao. Mozda najugodnije iznenadjenje su rucice komandi koje su ne samo dovoljno siroke za dobru zimsku rukavicu nego unatoc svojoj tankoci izuzetno ugodne za drzanje zapescem. U letenju krilo daje oslecaj labave letve volana (valjda je to to, jer auto u kojem sam imao taj osjecaj imao je problemcic i sa selenima, amortizerima, kuplungom i jos niz sitnijih boljki). Uglavnom u konusu od nekih 15 stupnjeva u svim smjerovima krece se dosta lako i impulzivno (toliko da mi se cini iluzoran savjet "uvijek drzi krilo nad glavom") ali to podrucje nikad ne napusta. U nesto slabih baloncica nisam primijetio tendencije usporavanju pri kontaktu. Lagano izbacivanje jedne strane lako se kontrolira minimumom komande. U zavoju krilo kruzi usko uz sasvim prihvatljiv nagib a time i minimalno povecano propadanje, usi se vode izuzetno precizno. Nakon curenja do pola grebena ravno van na sletiste, vrijeme je za speed. Pritisak osrednji do lagan, do pola speeda krilo zadrzava finesu, nakon toga se osjeti pad finese a i pojavljuje se uzasno iritantno vibriranje donjih rubova otvora komora. Toliko je izrazeno da se cak i cuje, a za gledat je odvratno. OK preko pola gasa krilo stvarno ubrza, ali speed u XC-u ne bih gurao preko te granice. Jednostavno nije estetski. Na full speedu mi je baloncic nad Jurjevcanima priustio prolazan pad tlaka koji je krilo odradilo izuzetno kultivirano, kratko abgasanje iz gleznjeva i stvar je potpuno pod tlakom i kontrolom. Taman mi je ostalo par metara za ostriji zavoj ili dva i jedino razocarenje, naime komande koje su do pola onako Ozoneovski lake i izravne jednostavno odjednom postanu tvrde a krilo odbija dalje nastaviti prema spirali. Malo vise energije ne bi skodilo (iako bi to vjerojatno dodalo na zahtjevnosti drugih elemenata zbog kojih me krilo odusevilo). Na slijetanju sad vec razmazeno ocekujem kultivirano ponasanje i krilo me ne razocarava. Ravnomjerno usporava bez prenaglasenog pretvaranja brzine u nepropadanje. Cak i preopterecen slijecem u nula vjetra prihvatljivo za istrcavanje. Dobro, u derezama bi stradala koja spagica al nemojmo cjepidlacit.
Drugi veliki minus, cijena. Kosta ko pravo, majke ti! S druge strane, ako bude trajno kao sto obecavaju, za to krilo prodao bih svoju dusu (znate ono kad vrag dodje Muji - Mujo doso sam po tvoju dusu! Cek malo, jarane...FATO, DUSO, od' vamo, treba te neko!). Definitivno prvi izbor za nekog ko oce ic lagano (kako u tezini tako i u prirodi XC-a) a ne trazi ekstremnu varijantu. Za one koji misle "ozbiljno" letit definitivno dolazi u obzir kao "B" krilo za paraalpinizam (zvuci kao disciplina s paraolimpijade, mozda bi bolji pojam bio alpiglajding). U konacnici vjerojatno je na dugi rok i rentabilnije, a definitivno ima performanse koje sad ne moze postici nijedan "serijski" ultralight. Bar moje misljenje, nisam probo sve, a volio bi...za pocetak zabiljezit cu se za medium Swifta u nesto termike, a ako nema, pa OK ajde uzet cu umjesto tog probat R10...

p,
D.

P.S. probat cu ovo sad provuc kraj Bila. Ako prodje, dodat cu jos slikica. Stay tuned!

Evo fotoelaborata:

slika

Ne mos vjerovat, ali to je kompletna oprema za letit ko covjek 8)

slika
Slika dovoljno govori o meteo-uvjetima tokom testiranja

slika

Kako mali Vijetnamci postignu taj volumen nikad mi nece biti jasno?! Valjda zato imaju tako male prste...

slika

Sva sila spagica oko uha. Bez kravata, molim!

slika

Tu sve pise za one koje zanima...

slika

Ovo se stalno dogadja s usima. Nije problem al malo ide na zivce.

slika

Zbrka lako nastaje. Mozda je bolje ostaviti krilo zavaceno za sjedalo. Ne bi ih ubilo da su stavili par grama boje na "gurtne". Kako bi kopcanje izgledalo na 4000m nakon napornog dnevnog uspona uz bijeli snijeg u pozadini tesko mi je i pomisliti...

slika

Rjesenje redukcije spaga na C/D linijama. Nazalost slika nije uspjela prikazati zanimljivosti oko rasporeda spaga na vanjskoj trecini. Eh, vise srece drugi put...

slika

Sva unutarnja pojacanja koja sam uspio uociti. U crvenom krugu, nisam siguran da je ovakvo napinjanje dobro za materijal...

slika

Gurtne "u akciji". U crvenom krugu dvostruki velcro sistem pricvrscenja komandi na gurtne. Zeleni krug-light zamjena za maillone. Kad se covjek navikne metal uopce ne fali...

_________________
--
Vita brevis,
ars longa,
occasio praeceps,
experimentum periculosum,
iudicium difficile.

Hipokrat, Aforizmi



1 Palac gore: : Mario RI    
Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: Novosti iz OZONE-a
PostPostano: pon 30 stu, 2009 9:29 
Offline     DHV 2

Član od: pet 04 ruj, 2009 8:23
Postovi: 291 [ Pogledaj ]
Lokacija: 45.50 -13.00
Dao Palac gore: : 57 / Palac dolje: : 5
Dobio Palac gore: : 43 / Palac dolje: : 2
Citat:
U letenju krilo daje oslecaj labave letve volana

Dali to znači da je krilo neprecizno?
Možeš li usporediti upravljivost sa nekim drugim krilom?

Pozdrav
Petar

_________________
------------------------------------------------------------------------------------------------

Basic flying rule:
Try to stay in the middle of the air. Do not go near the edges of it. The edges can be recognised by the appearance of ground, buildings, sea, trees and interstellar space. It is much more difficult to fly there.

slika


Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: Novosti iz OZONE-a
PostPostano: pon 30 stu, 2009 14:47 
Offline     DHV 2
Avatar

Član od: uto 25 kol, 2009 9:41
Postovi: 465 [ Pogledaj ]
Lokacija: Zagreb, Croatia
Dao Palac gore: : 261 / Palac dolje: : 4
Dobio Palac gore: : 841 / Palac dolje: : 3
Pa ne bih bas rekao neprecizno, mislim da je to prije ucinak cinjenice da si uzeo covjeka koji inace leti comp i stavio ga na dosta uzi 1-2. Uz to sta je bio preopterecen, jos mi se cini da sam imao i malo problema s ljuljanjima a i to sta je bilo je vjerojatnije PIO nego inherentna "nepreciznost" krila. Vjerojatno bi neko ko non-stop leti 1-2 rekao da je mirno. Nije to nis posebno "neprecizno" nego onako sam imao osjecaj da stalno moras pratit gdje ti je krilu pocetni polozaj kad hoces pocet neki zavoj ili nesto tak da nagib od 20 stupnjeva ni u mirnom zraku nije uvijek tocno na istom polozaju komande...Ne mogu to bolje objasnit bez mahanja rucicama :scratch: Kad se da komanda onako u nekom "normalnom" rezimu leta (nekih 30-50% otprilike) krilo stvarno lijepo i precizno slusa. Na zalost ne mogu ti dati neku suvislu usporedbu obzirom da je najblize sta sam letio u toj klasi Team 5 Blue koji je vec sad malo postariji model ali recimo u usporedbi s njim IIRC (davno je bilo) dosta okretnije, nesto impulzivnije krilo, sklonije naginjanju, manje inercije (laki materijali?), bolja finesa, kvalitetnije proracunat speed do pola raspona.

p,
D.

_________________
--
Vita brevis,
ars longa,
occasio praeceps,
experimentum periculosum,
iudicium difficile.

Hipokrat, Aforizmi


Vrh
 Profil  
 
 Naslov: OZONE SWIFT
PostPostano: uto 01 pro, 2009 8:36 
Offline     DHV 3
Avatar

Član od: uto 25 kol, 2009 8:35
Postovi: 2169 [ Pogledaj ]
Lokacija: Zagreb
Dao Palac gore: : 1353 / Palac dolje: : 13
Dobio Palac gore: : 4089 / Palac dolje: : 20
SWIFT je LTF 1-2 / EN B certificiran. Posjeduje jedinstvene performanse, malu težinu i svestranost Prije desetljeća, kada su ugledala svijet paraglidinga, Ozone krila su redefinirala pojam handling. Godinama kasnije, Ozone HPP prototipovi nadilaze sve prethodne rekorde paraglider performansi.

Sada je koncept učinkovitosti i performanse u dizajnu krila podignut na novu razinu sa Swiftom. Nekoliko različitih načina istraživanja performansi kombinirane su za stvaranje jedinstvenog krila koje ne može biti uspoređeno sa bilo kojim drugim dosadašnjim krilom. SWIFT vjerojatno ima najviše performanse u klasi EN B i preciznost kakva se još nikada nije vidjela u našem sportu. Swift je evoluirao od modela Rush 2, ali je razvijen na nov način da bi ga se slično klasificiralo. Hibridni mix lakog i super lakog Porche Sportskog materijala, optimalna linijska specifikacija za smanjenje otpora i posebno čvrstoća prednjeg ruba krila samo su neki od dizajnerskih elemenata koji posebno određuju Swift. Swift upravljivost – razumije termička dizanja kao nikada prije, i precizno prati teren. Ne postoji ništa poput njega.

Napredni profil kombiniran sa visokom tehnologijom laganih materijala za Swift, stvorio je pokretljivost kakva se nikad prije nije vidjela kod certificiranih krila. Upravljivost i odziv na komande su više nego točni, oštar je, ali uz zadržavanje ostalih sigurnosnih karakteristika. Značenje za Vas kao pilota je u tome da je porasla svijest o zraku oko sebe, povećane je upotrebljivost zračnih struja i reakcije na njih. Pronaći ćete pojedinosti u termici koje se neće osjetiti na drugim krilima, a Vi ćete to koristiti kao svoju prednost prilikom uspona, na načine za koje ste mislili da su nemogući. Swift performanse - klizi kroz gornji dio EN B klase, i prolazi konkurenciju. Sa omjerom finese znatno iznad ostalih iz EN B klase, pa čak i uspoređujući se u EN C klasi,

Swiftove performanse su rezultat smanjenog otpora i naprednog profiliranja; faktori koji čine performanse bez kompromisa u pasivnoj sigurnosti. Čvrst prednji rub je lagan i efikasan, a Ronstan kuglične koloture doprinose tome da ćete speed rado koristiti. Swift i mala težina – letenje i penjanje. Ozone-ovo istraživanje konstrukcije lakog krila započelo je 2001. godine s Peakom, nastavilo se tijekom prve X-Alps utrke 2003. godine, a kulminiralo sadašnjim Geo II i Ultralite krilima koja su lideri u svojim klasama. Kombinacija lakih materijala i konstrukcije koja se koristila za Swift rezultat je našeg kontinuiranog istraživanja i razvoja, i Swift je godinama ispred konkurencije; nijedno krilo mu se nije približilo u performansi i težini. Bilo koje drugo krilo sa usporedivim performansama će težiti najmanje 1,2kg više, i da biste letjeli na bilo ćemu lakšem morat ćete žrtvovati značajan dio performansi.

U lightweight kategoriji krila, Swift leti sam. Posebni spoj materijala stvorio je Swiftovu jedinstvenu agilnost i performanse uz odličnu finesu. Izgrađen većim dijelom neobloženim konopcima, značajke Swifta su i da je Edelrid većinom neobložen i otporan na UV, osim AR1, AR2, BR1, BR2 glavnih linija, koje su obložene. Gornji materijal Swifta je napravljen od tkanine Porcher Sport 36gm2, kao i Geo II.

Taj materijal je lagan i jednostavan za pakiranje, dok je trajnost vrlo zadovoljavajuća. Površina donjeg dijela napravljena je od materijala Porcher Sport 27gm2 iz Ultralite serije, te je to najlakši materijal koji koristimo. Swift će trajati na stotine sati ako bude pravilno korišten, ali neće toliko trajati uz nepravilnu i grubu upotrebu.

Swiftovi/Čiope
su najveće nebeske ptice. Veće vrste, poput bijelogrlog gnjurca Needletail (najbrža ptica na svijetu koja dostiže brzinu od 170kt/h) su među najbržim letačima u životinjskom carstvu. Uobičajena brzina krstarenja ptice swift (Apus apus) im je od 5 do 14 m u sekundi i može postići brzinu od 60/s (132mph) pri kratkim ubrzanjima. U jednoj godini ukupno mogu letjeti 200.000 km. Piper, Ross: Čudesne i neobične životinje (Curious and Unusual Animals, 2007.).
Za više informacija, uključujući i bilješke dizajnera i tehničke specifikacije, pogledajte na stranici: http://www.flyozone.com/paragliders/en/ ... ers/swift/

_________________
Take'Air


Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: OZONE SWIFT
PostPostano: uto 01 pro, 2009 9:39 
Offline     DHV 2-3
Avatar

Član od: uto 25 kol, 2009 7:35
Postovi: 728 [ Pogledaj ]
Lokacija: Zagreb
Dao Palac gore: : 543 / Palac dolje: : 5
Dobio Palac gore: : 440 / Palac dolje: : 1
toni je napisao/la:

Swiftovi/Čiope
su najveće nebeske ptice. Veće vrste, poput bijelogrlog gnjurca Needletail (najbrža ptica na svijetu koja dostiže brzinu od 170kt/h) su među najbržim letačima u životinjskom carstvu. Uobičajena brzina krstarenja ptice swift (Apus apus) im je od 5 do 14 m u sekundi i može postići brzinu od 60/s (132mph) pri kratkim ubrzanjima. U jednoj godini ukupno mogu letjeti 200.000 km. Piper, Ross: Čudesne i neobične životinje (Curious and Unusual Animals, 2007.).
/

Čiope jesu naj, ali sigurno ne najveće tice ;-). Mislim da od svih ptica provode najviše vremena u letu, jer u zraku mogu jesti, piti, kakati, spavati i sexati se. Uglavnom - dobro ime za glider :) .

_________________
lp, Danči
---------------


Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: Novoti iz OZONE-a
PostPostano: uto 01 pro, 2009 9:40 
Offline     DHV 3
Avatar

Član od: uto 25 kol, 2009 8:35
Postovi: 2169 [ Pogledaj ]
Lokacija: Zagreb
Dao Palac gore: : 1353 / Palac dolje: : 13
Dobio Palac gore: : 4089 / Palac dolje: : 20
Zahvaljujem Dok na iscrpnom izvještaju na tvoj način. Moram primjetiti da si vrlo pedantan, pogotovo u pogledu fotki i označavanja detalja. Impresivno. Vidim da ti u zadnje vrijeme to postaje hobi - foto prilozi! Ipak, imam i nekoliko primjedbi na osvrt.

Damjancic je napisao/la:
...no uglavnom u realnost me vratio prizor Tonija kako s ponosom nesto objasnjava i drzi u ruci jedan od ruznijih siceva koji sam vidio. Ups, ukljuci ton! OK, brzo sam ukapiro da mi objasnjava sve prednosti Oxygen2 sica (valjda se tako zove...). Ajd, nesto laksi jest al sic ko sic, ako ste na skoli i imate para za dat za sic koji cete mijenjat za dvije godine (zbog letackog napretka, ne zbog kvalitete materijala) moze, inace za ozbiljnije letace...nooot!

Dizajn i nečije sviđanje/nesviđanje je jedna stvar, ali funkcionalnost je druga. Molim te kako si mogao u onih 5 minuta što si bio u sjedištu "zločinačke organizacije" (svi su nevini dok im se ne dokaže krivnja) i od toga nekoncentrirano pratio (pretpostavljam i nepažljivo gledao) sjedalo koje sam spomenuo i podigao ovlaš u zrak, a radi se o Oxygen 2, zaključiti da je za "ozbiljnije letace...nooot!", odnosno da nije? Jaki x-ray skener i brzi matematičko-fizički koprocesor te 3D real time ultra modelator u tvojoj glavi su ti omogućili da to zaključiš? Nooot! Rek'o bi Borat. Mislim da je ovakve zaključke relevantnije donositi nakon isporobavanja. Valjda si se malo zanio, a i utjecaj Mek'og Billa je doprinijela. Pretpostavljam. Inače, tvoj tekst o Swiftu i o ostalim krilima moramo uzeti s velikom rezervom.

Damjancic je napisao/la:
Dobro bar nije kardinalno smece ko originalni Oxygen (valjda se tako zove...sic, ne krilo) koji su mogli reklamirat kao lagani sic za otic u Konzum i donest speceraj doma jer u njega nije stalo nista vece od grincajga (blitve, za vas s juga). A za nosit je bio tako udoban da smo se jednom vracali nakon 1/2h hoda nazad do auta promijenit ruksak jer je to nosit granicilo sa kavom u drustvu spanjolske inkvizicije (fora, a? ovu sam ja smislio...kuzi se, jel?).

Da li si letio Oxygen sjedalo ili si samo pokušao u njega ugurati standardno krilo (tipa: Magus XC, Omega 7 i sl.) uz kacigu, vario, vreću za spavanje, višeslojnu odjeći itd.? Da li znaš za što je to sjedalo konstruirano i koje krilo je predviđeno da se stavi u njega kao ruksak. Sjedalo takve vrste prvenstveno služo za letenje i nošenje opreme ali kakve opreme? Nazivati neki komad opreme kardinalono smeće je isto što i nazvati neki auto istim pridjevom pokušavši ugurati svoju PG opremu u njegov gepek u nekom autosalonu.

Damjancic je napisao/la:
Spagice su uvezane u gurtne pomocu space-age materijalnih ringova. Uz najbolju volju nisam skuzio kako se otvaraju.

Džabe ti sve alpinističko/penjačko/GSS-ovsko iskustvo ako ovo nisi uspio skužiti. Vrlo je jednostavno. Vjerujem da nisi poklonio dovoljno pažnje. Inače je vrlo dobra fora s praktičnom primjenom i u drugim sferama.

Damjancic je napisao/la:
Nakon curenja do pola grebena ravno van na sletiste, vrijeme je za speed. Pritisak osrednji do lagan, do pola speeda krilo zadrzava finesu, nakon toga se osjeti pad finese a i pojavljuje se uzasno iritantno vibriranje donjih rubova otvora komora. Toliko je izrazeno da se cak i cuje, a za gledat je odvratno. OK preko pola gasa krilo stvarno ubrza, ali speed u XC-u ne bih gurao preko te granice. Jednostavno nije estetski. Na full speedu mi je baloncic nad Jurjevcanima priustio prolazan pad tlaka koji je krilo odradilo izuzetno kultivirano, kratko abgasanje iz gleznjeva i stvar je potpuno pod tlakom i kontrolom.

Vibracije na preko 50% speeda pretpostavljam dolaze zbog konstrukcijskih intervencija, odnosno prebacivanje dio sila na donju površinu krila preko uzdužnih pojačanja (ali i reduciranja broja konopaca), a te se sile (po mojem zaključivanju) pojačavaju ne prednjem rubu po smanjenju upadnog kuta (drugačije opstrujavanje) i pomaka centra potiska. A i to što si overweight je moguće doprinjelo ovom efektu. Treba probati prevu veličinu.

Damjancic je napisao/la:
Drugi veliki minus, cijena. Kosta ko pravo, majke ti!

Krilo košta "ko pravo" jer je pravo. Leti kao pravo, a izdržljivot materijala Ozone garantira kao i za "ko pravo". Gurtne su opcija - light ili normalne po istoj cijeni. Laki materijali su prisutni i u drugim krilima, npr. Skywalk Poison 2, pa nitko ne dovodi njihovu "pravost" u pitanje.

Disklejmr: nisam pisao, niti ću pisati osvrte na Ozone-vu opremu iz jednostavnog razloga - ne želim da me se smatra pristranim (ono o Cigi i njegovom konju). Nisam letio Swift-a, a i kad ga odletim neće biti teksta o tome. Zato nisam, nit neću pisati o svojim doživljajima Buzza, Rusha, Addicta, Mantre, Mantre R09 ili neke buduće. To ćete možda pročitati od Doka, Hrge, Biondića ili koga drugoga.

_________________
Take'Air


Zadnja izmjena: toni; uto 01 pro, 2009 9:54; ukupno mijenjano 1 put/a.

Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: OZONE SWIFT
PostPostano: uto 01 pro, 2009 9:45 
Offline     DHV 3
Avatar

Član od: uto 25 kol, 2009 8:35
Postovi: 2169 [ Pogledaj ]
Lokacija: Zagreb
Dao Palac gore: : 1353 / Palac dolje: : 13
Dobio Palac gore: : 4089 / Palac dolje: : 20
Danči je napisao/la:
toni je napisao/la:

Swiftovi/Čiope
su najveće nebeske ptice.
/

Čiope jesu naj, ali sigurno ne najveće tice ;-). Mislim da od svih ptica provode najviše vremena u letu, jer u zraku mogu jesti, piti, kakati, spavati i sexati se. Uglavnom - dobro ime za glider :) .

Imaš pravo, ovaj tekst je prijevod s Ozone weba pa je došlo do interpretacijske pogreške. Naravno da nisu najveće već najraširenije ptice.

_________________
Take'Air


Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: Novosti iz OZONE-a
PostPostano: uto 01 pro, 2009 9:54 
Offline     DHV 2

Član od: pet 04 ruj, 2009 8:23
Postovi: 291 [ Pogledaj ]
Lokacija: 45.50 -13.00
Dao Palac gore: : 57 / Palac dolje: : 5
Dobio Palac gore: : 43 / Palac dolje: : 2
Citat:
Zato nisam, nit neću pisati o svojim doživljajima Buzza, Rusha, Addicta, Mantre, Mantre R09 ili neke buduće. To ćete možda pročitati od Doka, Hrge, Biondića ili koga drugoga.

Nećete ni od mene!!!!
Osim ako me netko ne zamoli!
;)



Pozdrav
Petar

_________________
------------------------------------------------------------------------------------------------

Basic flying rule:
Try to stay in the middle of the air. Do not go near the edges of it. The edges can be recognised by the appearance of ground, buildings, sea, trees and interstellar space. It is much more difficult to fly there.

slika


Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: Novoti iz OZONE-a
PostPostano: uto 01 pro, 2009 13:14 
Offline     DHV 2
Avatar

Član od: uto 25 kol, 2009 9:41
Postovi: 465 [ Pogledaj ]
Lokacija: Zagreb, Croatia
Dao Palac gore: : 261 / Palac dolje: : 4
Dobio Palac gore: : 841 / Palac dolje: : 3
toni je napisao/la:
Dizajn i nečije sviđanje/nesviđanje je jedna stvar, ali funkcionalnost je druga. Molim te kako si mogao u onih 5 minuta što si bio u sjedištu "zločinačke organizacije" (svi su nevini dok im se ne dokaže krivnja) i od toga nekoncentrirano pratio (pretpostavljam i nepažljivo gledao) sjedalo koje sam spomenuo i podigao ovlaš u zrak, a radi se o Oxygen 2, zaključiti da je za "ozbiljnije letace...nooot!", odnosno da nije? Jaki x-ray skener i brzi matematičko-fizički koprocesor te 3D real time ultra modelator u tvojoj glavi su ti omogućili da to zaključiš? Nooot! Rek'o bi Borat. Mislim da je ovakve zaključke relevantnije donositi nakon isporobavanja.

Pa svakom iole pazljivijem citatelju je jasno da ga nisam probao pa time moze i pridijeliti tezinu mom komentaru. Vjerujem da je funkcionalan i dobar isto ko svako drugo slicno sjedalo ali sto sam htio reci-ne vjerujem da ce na sljedecem PWC-u ili ako hoces drzavnom 50% siceva bit Oxygeni2, jednostavno mu fali onih "djidja" koje "ozbiljni" piloti danas ocekuju. Npr. kukuljica, prije par godina samo na PWC-u, danas nitko "ozbiljan" nema otvoreni sic (osim Dancija). Moda je vrazja stvar...

toni je napisao/la:
Sjedalo takve vrste prvenstveno služo za letenje i nošenje opreme ali kakve opreme? Nazivati neki komad opreme kardinalono smeće je isto što i nazvati neki auto istim pridjevom pokušavši ugurati svoju PG opremu u njegov gepek u nekom autosalonu.

Sorry ali drugi proizvodjaci imaju sjedala iste koncepcije u koja stane ne Magus ili Omega nego pazi sad, obican najobicniji Pasha2 tandem (ja probao, i nosio 8h)!! Drugi proizvodjaci imaju sjedala cije naramenice se mogu podesavati, koja dobro sjede na ledjima kad su opterecena, na koja mozes pricvrstiti cepin, uze i slicne "pizdarije", da ne spominjem da mozes nosit i nesto hrane i bivak-sator te doc do tih stvari na normalan nacin bez da sve istrpavas. Drugi proizvodjaci imaju cak i varijante s protektorom. Ozone Oxygen1 nema nista od toga. (ajde, protektor im jos mogu oprostit ipak su tu skinuli oko kilu, pa su se onda raspistoljili s onim nesuvislim lastikama sa strane).
Bez zajebancije, kad smo isli na Dachstein krenuli smo tako da sam ja nosio Escape sa tandemom, uze, cepine, dereze, pola satora itd. a Sonja je nosila Oxygen1 sa ostalim sitnarijama (druga polovina satora, roba, hrana, pojasevi, kuhalo itd.). Sve u svemu oko 15kg. Tek smo krenuli oko donjeg jezera kad se pocela zalit da joj ramena otpadaju. Mislio sam da sere dok nisam uzeo probat. Stvar je toliko u kurcu da nam je jedino rjesenje bilo vratit se do auta i strpat Oxygen u normalan ruksak :-x .
Tak da moze on bit najbolji sic za letit, ali ako ga moras letit samo sa nekim krilima a ak ides na vise dana donest na start u drugom ruksaku daleko mu kuca...Smece i to kardinalno, jedina rijec koja ga opisuje, iz mog iskustva.
Naravno da se moze koristit, ko recimo ona picka na Ozoneovom webu, tako da strpas UL krilo od 19 kvadrata i odes u dom gdje zicas druge da ti daju jest, ali u Woody Valley (najbolji sic u toj kategoriji koji sam vidio) ili Supair uz tu letacku konfiguraciju stane ti stvari za normalan i siguran petodnevni boravak u planini a da ti pritom cepin ne iskopa oko prvi put kad padnes.


toni je napisao/la:

Krilo košta "ko pravo" jer je pravo. Leti kao pravo, a izdržljivot materijala Ozone garantira kao i za "ko pravo". Gurtne su opcija - light ili normalne po istoj cijeni. Laki materijali su prisutni i u drugim krilima, npr. Skywalk Poison 2, pa nitko ne dovodi njihovu "pravost" u pitanje.

Ma OK malo sam se nespretno izrazio, naravno da je krilo pravo i leti bolje od nekih "pravih", htio sam rec da (opravdano) nije medju jeftinijima. Mozda sam trebao napisati "za te novce mos kupit i muski model" (e sad ce feministice navalit...) Pogotovo obzirom da nema iskustava sa trajnosti takvog koncepta krila. Da kupujem novo a smijem imati samo jedno krilo, definitivno bi uzeo Swifta. Naravno da bi bio sretniji da je jeftinije (ima neko da ne bi?).

p,
D.

_________________
--
Vita brevis,
ars longa,
occasio praeceps,
experimentum periculosum,
iudicium difficile.

Hipokrat, Aforizmi


Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: Novosti iz OZONE-a
PostPostano: uto 01 pro, 2009 14:27 
Offline     DHV 3
Avatar

Član od: uto 25 kol, 2009 8:35
Postovi: 2169 [ Pogledaj ]
Lokacija: Zagreb
Dao Palac gore: : 1353 / Palac dolje: : 13
Dobio Palac gore: : 4089 / Palac dolje: : 20
Ma stvarno si Dok u qrztu! Ovoliko pomirljivih tonova ne bih očekivao niti od Dančija, ali od tebe?! Omekšao si, mek' ko SoftBilli.

_________________
Take'Air


Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: Novosti iz OZONE-a
PostPostano: uto 01 pro, 2009 17:26 
Offline     DHV 2-3
Avatar

Član od: uto 25 kol, 2009 7:35
Postovi: 728 [ Pogledaj ]
Lokacija: Zagreb
Dao Palac gore: : 543 / Palac dolje: : 5
Dobio Palac gore: : 440 / Palac dolje: : 1
toni je napisao/la:
Ovoliko pomirljivih tonova ne bih očekivao niti od Dančija, ali od tebe?!

Ma idi ganjaj gigantske čiope na toj precjenjenoj mantri ili nešto...i maši ručicama :-p

_________________
lp, Danči
---------------


Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: Novosti iz OZONE-a
PostPostano: sri 02 pro, 2009 7:59 
Offline     DHV 3
Avatar

Član od: uto 25 kol, 2009 8:35
Postovi: 2169 [ Pogledaj ]
Lokacija: Zagreb
Dao Palac gore: : 1353 / Palac dolje: : 13
Dobio Palac gore: : 4089 / Palac dolje: : 20
Danči je napisao/la:
Ma idi ganjaj gigantske čiope na toj precjenjenoj mantri ili nešto...i maši ručicama :-p

:lol:

_________________
Take'Air


Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Novi Buzz Z3
PostPostano: sri 09 pro, 2009 15:09 
Offline     DHV 3
Avatar

Član od: uto 25 kol, 2009 8:35
Postovi: 2169 [ Pogledaj ]
Lokacija: Zagreb
Dao Palac gore: : 1353 / Palac dolje: : 13
Dobio Palac gore: : 4089 / Palac dolje: : 20
Novi Buzz Z3 ML je lounčan 03.12.2009. i certificiran kao EN B/LTF 1-2! Poboljšane su i onako odlične all round karakteristike prethodnika s nekim tehničkim dodacima poput mini-rebara na izlaznom rubu krila. Ozone dizajnerski tim ga je nazvao najkonfornijim krilom do sad. Matrijal od kojeg je izrađen je nešto lakši Porcher's 40g/m2, uključujući novu sivo-plavu boju. Bit će izrađivan u 6 veličina, a certifikacija svih veličina očekuje se tokom siječnja.

Ozone nudi 10% popusta za narudžbe tokom ovog tjedna.

_________________
Take'Air


Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: Novosti iz OZONE-a
PostPostano: sub 16 sij, 2010 12:05 
Offline     DHV 3
Avatar

Član od: uto 25 kol, 2009 8:35
Postovi: 2169 [ Pogledaj ]
Lokacija: Zagreb
Dao Palac gore: : 1353 / Palac dolje: : 13
Dobio Palac gore: : 4089 / Palac dolje: : 20
Buzz Z3 je certificiran u 4 veličine S, MS, ML i L. Očekuje se uskoro i XS i XL.

Karakteristike:
* Novi profil za vrlo visoku "pitch" stabilnost i poboljšana finesa.
* Trokutasti otvori komora i mini rebra na izlaznom rubu krila.
* Čist oblik i smanjena težina profila krila za učinkovitije i lakše polijetanje.
* 12% smanjen otpor konopaca.
* Savršeno balansiran odnos opterećenja krila i stabilnosti u aktivnom zraku te prilagođeni odziv na komande.
* 6 veličina koje pokrivaju sve težinske raspone.
* LTF 1-2 / EN B certifikacija.

Više na: http://www.flyozone.com/paragliders/en/products/gliders/buzz-z3/info/

_________________
Take'Air


Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: Novosti iz OZONE-a
PostPostano: sri 20 sij, 2010 7:43 
Offline     DHV 3
Avatar

Član od: uto 25 kol, 2009 8:35
Postovi: 2169 [ Pogledaj ]
Lokacija: Zagreb
Dao Palac gore: : 1353 / Palac dolje: : 13
Dobio Palac gore: : 4089 / Palac dolje: : 20
Odgovor OZONE tima na pisanja i govorkanja o bbHPP


Samo da spomenemo: Na nekoliko foruma je bilo mnogo rasprava o bbHPP, R10, elastičnim karbonskim umetcima (šipkama) i budućnosti. O jednoj takvoj temi raspravljalo se mnogo na PGforumu koji se zove "Killing Carbon" i za vašu informaciju u članku smo pisali o navodima vezanim uz pokušaje razjašnjenja ove situacije za sve. Nadamo se da će i Vama koristiti ove informacije i da ćete posjetiti našu web stranicu (Novosti - News section) kako biste dobili više odgovora i pogledajte video bbHPP.


Izjava:

Pročitali smo forum sa zanimanjem i voljeli bismo da smo imali više vremena kako biste bili izravno uključeni u mnoge zanimljive teme, poput Killing Carbon.

Čitajući thread-ove (na www.paraglidingforum.com) vjerujemo da je cjelokupna suština onoga što pilot misli ista kao i naše mišljenje. Zasigurno, ima dvojnih glasova i oni su sasvim u pravu. Uobičajeno je kad se događaju značajne promjene normi tad je tu ograničena dostupnost informacija. Ipak, bili smo ožalošćeni konačnom pozicijom najvećih proizvođača koji su članovi PMA (Paragliding Manufacturer Assosiation), posebno onima koje smo s obzirom na njihovu reputaciju smatrali obaveznima/dužnima da pomognu voditi i oblikovati budućnost našeg sporta u performansama, tehnologiji i izvrsnosti. Odluka PMA odnosi se na preporuku da CIVL postavi ograničenje koje je osmišljeno kako bi se zabranilo korištenje naprednijeg tehnološkog i fleksibilnog materijala, u našim očima, to je značajan pokušaj da se krene unatrag!

Nama ne smeta da smo u manjini proizvođača koji nisu glasali za ovo ograničenje, osobito kada ta manjina uključuje dugogodišnje proizvođače koji su se uvijek trudili ustrajati u očuvanju esencije našeg jednostavnog sporta. Ali s obzirom da smo bili dugogodišnji zagovornici serijskih klasa smatramo da je ironično da smo usamljeni kako bismo branili inovativno krilo otvorene klase.
Ali braniti ga moramo, kao pravo na razvoj našeg sporta korištenjem inovacija koje su temelj napada PMA preporuke koju bismo mogli nazvati kratkovidnom i brzopletom.

Ne možemo shvatiti zašto su tvrtke, koje bi trebale vjerovati u razvoj našeg sporta na dobrobit svim pilotima, tako oštre da ograničavaju materijale koji su pomogli razvoj mnogo više od našeg skromnog sporta. Zašto tako brzo ograničenje, kada su se pokazale samo pozitivne značajke (performanse i stabilnost) i čemu rastuće sumnje te koja je korist od taktike zastrašivanja u kojima nema negativnosti, ostavlja nas bez daha u svojoj brzopletoj reakciji.

Kao i većina inovacija nadamo se prihvatljivom vremenskom periodu kako bismo dokazali ili opovrgnuli pravu vrijednost inovacije. S obzirom da je cijela situacija još svježa i nova dopuštamo da većina članova PMA, možda, nije znala cijeniti ono za što su glasovali za ili protiv. A zasigurno nećemo pomoći odavanjem previše tajni, međutim, nismo željeli ograničiti priliku da se sazna više o mogućnostima patenata, valjanog ili ne. Ipak, izgleda da smo napravili preveliki korak za neke proizvođače i postali veliki zalogaj koji teško mogu progutati. Na kraju smo se našli u obrani inovacija u otvorenoj klasi.

Mi ne branimo karbon kao takav, s obzirom da to možda nije put napretka, ali mi se borimo za prava za dizajnere kako bi razvili krila u razumnom kontekstu te kako bi im bilo dozvoljeno ići u korak s vremenom i istražiti nova dostignuća bez razmišljanja o tome da će uloženo vrijeme i energija biti sabotirani po pravilu promjena.

Međutim, kao prijedlog iz PMA se pojavljuje posebna zabrana za korištenjem fleksibilnog karbona koji se koriste u strukturi bbHPP, složili bismo se da je korištenje fleksibilnih karbonskih šipki koje su djelomično ugrađene u strukturu krila više u kontekstu sa paragliding krilom kakvo znamo, nego možda druga proto krila na Superfinalu kad su bili viđeni piloti koji su nosil krilo preko ramena, pazeći kod pakiranja i uz strah od oštećenja cijele strukture. Ipak, oni zapravo nikad nisu bili dio PMA rasprave. Srećom, za nas i zainteresirane pilote, imamo pametniji način da napravimo da kod dvolinijskog proto R10 letenje bude kao i kod bbHPP bez karbona te male težine i jednostavne konstrukcije, ali još uvijek mislimo da je upotreba karbona vrlo zanimljiva kod uštede na težini i pojednostavljenju structure krila.

PMA je velika organizacija, izvorno formirana kako bi pomogla primicanje kroz implementaciju EN normi, i to uistinu čini razliku. Ali sada smo zabrinuti da nedostatak usmjerenja i nedostatak otvorenog i fer glasovanja ugrožava njegov integritet te doveden u pitanje kod svojih krajnjih korisnika koji bi ih trebali podržavati u njihovom cilju. Nadamo se da oni (ili bih trebao reći da mi, jer smo mi član) mogu popraviti taj nesretan položaj.

Samo tražimo za pilote (i PMA članovi i konačno CIVL) da mogu vidjeti više od paraglidera, da vide bbHPP, a zatim bismo mogli imati pravilnu prosudbu. Zaboravite materijale - oni su nematerijalni do neke mjere! Samo pogledajte da li je to paraglider kakvog ste podrazumijevali. U redu, to je različito od većine krila koje smo mogli letjeti i izgleda prilično zastrašujuće s takvim rasponom krila, ali to nije neuobičajeno u natjecateljskom svijetu. Nadamo se da će gledanje videa uvjeriti čak i neke od članova PMA da promijene svoje glasovanje jer mi shvaćamo da oni nisu shvatili što smo učinili i koju je konfuziju prouzročila PMA preporuka, što nije dobro u našem malom sportu.

Na našim stranicama postoji novi prostor na kojem možete dobiti odgovore na sva vaša pitanja i prikazan je bbHPP video, nadamo se da i vi, kao i mi, vidite paraglider!
Molimo Vas da posjetite web stranicu/više informacija na... http://www.flyozone.com/paragliders/en/news/headlines/13904

_________________
Take'Air


Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: Novosti iz OZONE-a
PostPostano: sri 10 vel, 2010 21:47 
Offline     DHV 3
Avatar

Član od: uto 25 kol, 2009 8:35
Postovi: 2169 [ Pogledaj ]
Lokacija: Zagreb
Dao Palac gore: : 1353 / Palac dolje: : 13
Dobio Palac gore: : 4089 / Palac dolje: : 20
Vruće, vruće, najvruće...

Mantra R10 i R10.2 od danas su spremne za tržište.

Dokazana Mantra R10 je spremna za narudžbe kod vašeg lokalnog dilera (to bi valjda trebao biti ja, op. prev.).

U svhru zadovoljenja svih potreba natjecateljskih pilota, odlučili smo ponuditi 2 verzije Mantra R10, kao dvolinijski i trolinijski model. Mantra R10 je nova generacija krila otvorene klase i to je naš odgovor za pilote koji žele pobjeđivati u 2010 na nacionalnim i internacionalnim natjecanjima.

Mantra R10 je potpuno carbon free dizajna, dakle nema karbonskih umetaka. Obje verzije imaju bbHPP performanse sa ogromnim poboljšanjima u upotrebljivosti, istinskim cutting edge dizajnom i najmanjim otporom u povjesti sporta. R10 i R10.2 su dostupne svim iskusnim comp pilotima/natjecateljima.

Trenutno ne mogu pristupiti Ozone serveru da vidim cijenu, ali načuo sam da bu znatno veća. Kaj vas briga i ovak ga niste mislili kupiti, a Hrga i Biondi buju dobili sponzorska ;)

Mike Cavanagh je pobjedio u Manilla-i sa Mantrom M3

Ups, ponovno je to učinio :)

Kao Ozone-ov menadžer (kak to loše zvuči na hrvatskom, mislim u smislu Remetinca, op. prev.), Mike Cavanagh kad nije za radnim stolom vodeći tvrtku, leti ono što je i sam stvarao. U posljednjih nekoliko godina penjao se na postolje nekoliko puta.

Ovaj put, kaže to je Mantra M3 učinila s lakoćom, bio je uzbuđen kad je odletio 249 km prvog dana natjecanja i na kraju osvojio ukupnu pobjedu, ispred mnogih open class krila, i naravno prvo mjesto u serijskoj klasi s priličnom bodovnom razlikom.

Mantra M3 su nezavisno testirala dva vodeća časopisa i objavili da je u LTF 2-3 kategoriji na vrhu klase u performansama. Finesa je utvrđena od jednog na 9.7:1 i drugog na 9.8:1. Ozone vjeruje da je M3 najupotrebljivije i najagilnije krilo u 2-3 klasi.

Kažu još da kontaktirate vašeg obližnjeg dilera za probu. He, he, kak da ne, u svim veličinama i bojama :-D

_________________
Take'Air


Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: Novosti iz OZONE-a
PostPostano: sri 10 vel, 2010 22:02 
Offline     DHV 2
Avatar

Član od: sri 09 ruj, 2009 19:59
Postovi: 124 [ Pogledaj ]
Dao Palac gore: : 141 / Palac dolje: : 0
Dobio Palac gore: : 69 / Palac dolje: : 1
Sobzirom da če sada svi navalit za probu, evo ja se javljam prvi. Veličina do 105 kg, a boja plava na bijele sloniče. ;) :-D Mislim da nebude problem.
Kad ti dolazi nova igračka da je barem vidimo kako izgleda?


Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: Novosti iz OZONE-a
PostPostano: sri 10 vel, 2010 22:43 
Offline     DHV 2-3
Avatar

Član od: uto 25 kol, 2009 6:27
Postovi: 1751 [ Pogledaj ]
Lokacija: Zagreb, Vrapče
Dao Palac gore: : 435 / Palac dolje: : 0
Dobio Palac gore: : 1448 / Palac dolje: : 15
toni je napisao/la:
Vruće, vruće, najvruće...

Mantra R10 i R10.2 od danas su spremne za tržište.

Dokazana Mantra R10 je spremna za narudžbe kod vašeg lokalnog dilera (to bi valjda trebao biti ja, op. prev.).

U svhru zadovoljenja svih potreba natjecateljskih pilota, odlučili smo ponuditi 2 verzije Mantra R10, kao dvolinijski i trolinijski model.

Ok, prevodiš njihove newse. Daj mi samo reci da ni tebi nije tu sve jasno. Kako to sad obje verzije, i dvolinijski i trolinijski model imaju iste performanse?! Nije li gro bbhpp performansi došlo od smanjenja broja špagica na dvolinijskom dizajnu? Kako sad trolinijski dizajn (uz razumnu pretpostavku da ima više špagica) može imati iste performanse?

Mislim, čitavo vrijeme sam na njihovoj strani glede karbona, ali te propagandne fore ne mogu popušit... Puno sam skloniji vjerovati da nijedan model nema bbHPP performanse nego da imaju oba.

Robert je napisao/la:
Sobzirom da če sada svi navalit za probu, evo ja se javljam prvi.
E nemože, za probu sam prvi ja! Javio sam se odavno... Samo moram o boji razmislit... ;)

EDIT:
Izgleda da Ozoneu server jako trpi nakon ove objave (ili vraća grešku ili je iznimno spor)... :mocking:

_________________


Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: Novosti iz OZONE-a
PostPostano: sri 10 vel, 2010 23:08 
Offline     DHV 2-3
Avatar

Član od: pon 31 kol, 2009 11:37
Postovi: 707 [ Pogledaj ]
Dao Palac gore: : 30 / Palac dolje: : 0
Dobio Palac gore: : 303 / Palac dolje: : 1
PhfA ! Ako Hrgamatik moze dobit krpu zabadava, onda nabavi par komada i za prave pilote ;))) One sa gornjom do 130..))

I kaj ni M3 dizajn star koju godinu ??

_________________
PooozzdrAV !

http://picasaweb.google.com/motoSmint
https://picasaweb.google.com/vedran.misir.2


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu Odgovori  [ 142 post(ov)a ]  Stranica 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Sljedeća



Time zone: Europe/Zagreb [LJV]


Online

Trenutno korisnika/ca: / i 1 gost.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
HR (CRO) by Ančica Sečan
Page generated in 0.115530967712 sec.